یکی از بهترین راه‌های جوانسازی و افزایش اعتماد به نفس بانوان، عمل تنگ کردن واژن است. این روش با جنبه‌های درمانی و زیبایی به یکی از پرطرفدارترین روش‌های جراحی زیبایی زنان تبدیل شده است و آمار متقاضیان قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

آشنایی با روش تنگ کردن واژن

نواحی مختلف بدن بانوان در طول زندگی به دلایل تغییرات هورمونی و بسیاری عوامل دیگر دستخوش تغییرات بسیاری قرار می‌گیرد که برخی از آنها موجب کاهش شدید اعتماد به نفس خانم‌ها می‌شوند.

در گذشته شاید برای بانوان این مسائل از اهمیت کمتری برخوردار بود اما امروزه با پیشرفت تکنیک‌های زیبایی پزشکی، بانوان به زیبایی و تناسب تمامی نواحی بدن مخصوصاً اندام خصوصی نیز اهمیت می‌دهند.

آیا اگر بانوان برای رفع شلی واژن اقدام نکنند، مشکلی پیش می‌آید؟ گشادی واژن سبب بروز مشکلاتی نظیر عفونت‌های مکرر واژینال، عارضه بی اختیاری ادرار، افزایش ترشحات واژن و اختلال در روابط جنسی می‌شود، بنابراین بهتر است بانوان از روش‌های رفع گشادی واژن استفاده کنند و به رفع این مورد بپردازند.

تنگ کردن واژن در تهران
تنگ کردن واژن در تهران

عوامل موثر در گشادی واژن

برخی از عواملی که باعث گشاد شدن واژن می‌شوند، به شرح زیر است:

  • افزایش سن
  • زایمان طبیعی
  • یبوست مداوم
  • آسیب‌های لگنی
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • برقراری روابط جنسی مکرر
  • از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست
  • از بین رفتن قدرت ماهیچه‌های دهانه واژن

گشاد شدن واژن چه مشکلاتی به همراه دارد؟

گشادی واژن عارضه‌ای است که ممکن است به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، زایمان طبیعی و تعدد رابطه جنسی برای افراد به وجود آید که این مسئله با عوارض و مشکلاتی همراه است:

  • کاهش اعتماد به نفس در برقراری رابطه جنسی
  • عدم رضایت و لذت در رابطه جنسی
  • بروز برخی عفونت های زنانه

برای تنگ کردن واژن در تهران با مطب فوق تخصصی دکتر مائده احمدی به شماره 09102407324 تماس بگیرید.

عمل تنگ کردن واژن درد دارد؟

عمل تنگ کردن واژن با بیهوشی و یا بیحسی قابل انجام است که تصمیم برای انتخاب هر یک از این موارد بر عهده پزشک زنان است. این درمان دارای عوارض بسیار کم و با درد خفیف است. در صورتی که بعد از جراحی تنگ کردن واژن، درد خاصی احساس می‌کردید، با مصرف مسکن‌های تجویزی درد و التهاب کاهش پیدا می‌کند. مدت زمان نقاهت و بهبودی حدود 2 هفته است که علائم درد بعد از این مدت به کلی از بین می‌رود.

روش های تنگ کردن واژن

امروزه با استفاده از روش‌های متعدد پیشرفته می‌توان رفع گشادی واژن انجام داد که در ادامه در ارتباط با هر یک توضیحی مختصری می‌دهیم:

تنگ کردن واژن با نخ

نام دیگر این روش لیفت واژن با نخ است که علاوه بر تنگ کردن دهانه واژن به رفع افتادگی آن نیز می‌پردازد. تنگ کردن واژن با نخ روشی نیمه تهاجمی بوده که در آن از نخ‌های قابل جذب به پوست استفاده می‌کنند که بعد از مدتی جذب شده و اثری از آنها نمایان نمی‌شود.

تنگ کردن واژن با لیزر

یکی از جدیدترین متد درمانی جوانسازی و رفع شلی و افتادگی واژن، لیزر درمانی است. علت شلی و گشادی واژن به صورت طبیعی به دلیل کاهش تولید استروژن است اما با استفاده از پرتو لیزر، جریان خون در این ناحیه افزایش یافته و کلاژن‌سازی بیشتر می‌شود. این امر در نهایت افزایش حالت کشسانی و برطرف شدن افتادگی واژن را به همراه دارد.

برخی از مزایای تنگ کردن واژن با لیزر به شرح زیر است:

  • بدون خونریزی
  • دوران نقاهت کوتاه
  • اخذ نتیجه سریع
  • ماندگاری بالای روش
  • رفع گشادی واژن بدون درد

تنگ کردن واژن با آر اف

تنگ کردن واژن با RF موجب افزایش کلاژن‌سازی در پوست ناحیه واژن می‌شود که جوانسازی بسیار خوبی برای این ناحیه به همراه دارد. امواج رادیوفرکانسی یا همان آر اف، خاصیت ارتجاعی دهانه واژن را افزایش داده و موجب تنگی می‌شود. این روش دارای محدودیت سنی نیست و بدون استفاده از بیهوشی امکان‌پذیر است.

تنگ کردن واژن با جراحی واژینوپلاستی

در برخی افراد، میزان گشادی واژن و آسیب دیدگی این ناحیه به اندازه‌ای است که نمی‌توان آن را با روش‌های غیرجراحی بهبود بخشید که در آن صورت، جراح زیبایی زنان از روش جراحی واژینوپلاستی استفاده می‌کند. برای این تکنیک، بسته به شرایط کاندید جراحی، از بیهوشی عمومی یا بیحسی استفاده می‌کنند. در این روش، پوست‌های اضافی دهانه واژن حذف می‌شود و پس از رفع گشادی، بخیه‌های جذبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جراحی واژینوپلاستی حدود 40 تا 80 دقیقه به طول می‌انجامد.

جراحی همزمان واژینوپلاستی با پرینورافی

پرینه، ناحیه بین واژن و مقعد است که گاهی دچار پارگی می‌شود. بسیاری از خانم‌هایی که کاندید واژینوپلاستی هستند، تقاضای جراحی همزمان با پرینورافی دارند. در واژینوپلاستی، تمامی طول کانال واژن و همچنین عضلات کف لگن مورد ترمیم قرار می‌گیرد اما در عمل پرینورافی، علاوه بر ترمیم ناحیه پرینه حدود 2 سانتیمتر از گشادی دهانه واژن نیز اصلاح می‌شود. جراحی همزمان واژینوپلاستی و پرینورافی امکان‌پذیر است و فرد بعد از آن با گذراندن یک دوره نقاهت، نتیجه‌ای بسیار تاثیرگذار مشاهده می‌کند. گاهی اوقات بر اساس تشخیص پزشک، میتوان لابیاپلاستی هم انجام داد.

مزایای تنگ کردن واژن

همان طور که گشادی واژن باعث نارضایتی‌هایی برای بانوان می‌شود و شریک جنسی را از شما دور میکند، تنگ کردن واژن نیز دارای مزایا و فوایدی است که در ادامه به بعضی از این موارد اشاره می‌کنیم:

  • بهبود علائم خشکی و نازکی واژن
  • درمان بی اختیاری ادرار
  • بهبود زیبایی و اعتماد به نفس
  • کاهش ابتلا به عفونت‌های مجاری
  • افزایش لذت جنسی و کیفیت رابطه
  • بهبود ظاهر ناحیه تناسلی

آیا روش های خانگی در تنگ کردن واژن موثر است؟

یکی از سوالات متداول بانوان این است که آیا روش‌های خانگی در تنگ کردن واژن موثر هستند؟ در پاسخ باید بگوییم که تا چندی پیش خانم‌ها برای این فرآیند از تکنیک‌های زیادی نظیر استفاده از سرکه و آب انار استفاده میکردند و گاهی تا حدودی نتایجی برایشان حاصل می‌شد اما چندان که باید و شاید مناسب نبود و فرد بعد از مدتی متوجه اتلاف زمان خود می‌شد و سپس ناچار به استفاده از تکنیک عمل تنگ کردن واژن بود.

در این قسمت ما به برخی از مواردی که در رفع گشادی واژن تا حدودی موثر هستند، اشاره خواهیم داشت اما با توجه به توضیحات ارائه شده، بدانید که تمرکز خود را روی این تکنیک‌های سنتی و خانگی نگذارید و برای تنگ کردن واژن به بهترین متخصص زنان در تهران مراجعه نمایید. برخی روش‌های خانگی عبارتند از:

  • تغییر عادات زندگی: برخی عادات اشتباه در زندگی مانند داشتن روابط متعدد نامناسب و ورزش‌های سنگین و اشتباه، باعث شل شدن و گشادی ناحیه واژن و حتی افتادگی لابیاها می‌شود. با تغییر در سبک زندگی تا حدد جزئی میتوانید بر این مشکلات غلبه کنید اما برای افتادگی لابیاها، تنها راه حل انجام عمل لابیاپلاستی است.
  • تغییر در رژیم غذایی: با تغییر در رژیم غذایی و سبک مصرف مواد غذایی، تولید استروژن را افزایش دهید. استفاده از غذاهای قلیایی شاید بتواند در این امر موثر باشد.
  • ورزش کردن: شما هم در رابطه با ورزش های کگل مواردی شنیدید و میدانید که برای بانوان انجام این نوع ورزش ها مفید است. ورزش کگل در رفع افتادگی رحم و رفع افتادگی لگنو تا حدودی در سفت‌سازی ناحیه واژن موثر است. اسکات سومو نیز از ورزش‌هایی است که برای تقویت عضلات لگن و ناحیه تناسلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • استفاده از موادی مانند سرکه و آب انار و آلوئه ورا نیز ممکن است تا حدودی به طور موقتی یا برای چندین ساعت موثر واقع شوند.

به طور کلی باید توجه داشته باشید که هر یک از این روشها فقط میتوانند نتایج بسیار کوتاه مدت برای شما فراهم کنند اما با عمل تنگ کردن واژن این مشکل را برای همیشه رفع خواهید کرد.

تنگ کردن واژن برای چه افرادی مناسب نیست؟

شاید شما هم یکی از متقاضیان این روش باشید اما در ابتدا باید به این نکته توجه کنید که آیا تنگ کردن واژن برای شما مناسب است یا خیر. خانم‌هایی که دارای شرایط زیر هستند، نباید از این روش استفاده کنند.

  • بانوانی که دارای بیماری خود ایمنی یا نقص سیستم ایمنی هستند.
  • خانم‌های باردار و یا عزیزانی که قصد بارداری در زمان نزدیک دارند.
  • انواع روش‌های تنگ کردن و لیفت واژن برای دختران باکره ممنوع است.
  • برخی خانم‌ها دارای عفونت‌های واژینال هستند. برای اینکه این افراد بتوانند به رفع گشادی واژن خود با هر یک از روش‌های گفته شده بپردازند، باید ابتدا دوره درمان عفونت خود را کامل کنند و پس از بهبود بیماری اقدام به رفع گشادی واژن خود کنند.

قبل از تنگ کردن واژن چه اقداماتی باید انجام داد؟

  1. 72 ساعت قبل از انجام این روش از مصرف دخانیات بپرهیزید.
  2. قبل از انجام این تکنیک از کرم‌های تنگ کننده واژینال استفاده نکنید.
  3. 48 ساعت قبل از عمل، از برقراری رابطه جنسی خودداری نمایید.
  4. قبل از رفع گشادی واژن، آزمایش‌های لازم پاپ اسمیر و بارداری را انجام دهید.
  5. اگر دارای بیماری زمینه‌ای نظیر دیابت، غلظت خون و یا سایر بیماریها هستید، پزشکتان را مطلع سازید.
  6. برای تصمیم‌گیری صحیح در ارتباط با استفاده از روش تنگ کردن واژن، با یک دکتر زنان خوب مشورت نمایید.

نکات مهم بعد از تنگ کردن واژن

  • مقدار زیادی آب بنوشید.
  • حدود یک ماه از برقراری رابطه جنسی خودداری فرمایید.
  • رعایت بهداشت فردی بعد از هر کدام از روش‌های تنگ کردن واژن بسیار مهم است.
  • داروهای آنتی بیوتیک تجویزی پزشک را مرتب مصرف نمایید تا التهابات زودتر رفع شود و عفونت ایجاد نشود.
  • اگر دچار درد و سوزش بعد از انجام این روش هستید، نگران نباشید زیرا بعد از مدت زمان کوتاهی رفع می‌شود.

کاندیدای مناسب برای تنگ کردن واژن چه کسی است؟

روش تنگ کردن واژن در سال‌های گذشته فقط به منظور اعمال درمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه اغلب با اهداف زیبایی انجام می‌شود. تمامی افرادی که خود را مناسب این عمل دانسته و دارای عفونت‌های مکرر و ترشحات زیاد ناشی از گشادی واژن هستند، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

هزینه تنگ کردن واژن چه قدر است؟

هزینه تنگ کردن واژن در تهران بستگی به عوامل مختلف دارد. برای اطلاع بیشتر در مورد هزینه‌ها، با کلینیک فوق تخصصی دکتر مائده احمدی به شماره 09102407324 تماس بگیرید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 6 عدد و میانگین امتیازها 4.3]

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *