خانم‌ها در طول زندگی خود با تغییرات هورمونی بسیاری رو به رو هستند که گاهی سبب کاهش زیبایی در ناحیه تناسلی آنها می‌شود. تیرگی واژن یکی از معضلات بزرگی است که بانوان را ناراحت و اعتماد به نفس آنها را بسیار کاهش می‌دهد. در گذشته برای سفید کردن واژن از روش‌های سنتی استفاده می‌کردند اما امروزه با پیشرفت تکنیک‌های پزشکی، در کوتاه‌ترین زمان با لیزر به بهبود آن می‌پردازند.

آشنایی با سفید کردن واژن

تیرگی ناحیه تناسلی یکی از بزرگترین و ناخوشایندترین معضلات بانوان است که این موضوع تاثیر بسیار منفی در زندگی زناشویی و روابط جنسی فرد می‌گذارد. عوامل بسیاری نظیر چاقی و لاغری‌های متعدد، تغییرات هورمونی، عوامل ژنتیکی و پوشیدن لباس‌های تنگ موجب تیرگی واژن خانم‌ها می‌شوند.

سفید کردن واژن با لیزر از پرطرفدارترین راهکارهای زیبایی بشمار رفته و جزو اقدامات اولیه بانوان برای جوانسازی واژن است.

دلایل تیرگی واژن

تیرگی ناحیه ژنیتال دلایل مختلفی دارد که در ادامه به برخی از مهمترین موارد اشاره کردیم:

  1. تغییرات هورمونی
  2. تولید زیاد ملانین
  3. چاقی بیش از حد نرمال
  4. بیماری‌های قارچی واژن
  5. استفاده مکرر از تیغ و ژیلت‌های قدیمی
  6. تعریق زیاد در ناحیه ژنیتال بر اثر پوشیدن لباس‌های غیرنخی
  7. بعضی خانم‌ها به علل ژنتیکی دارای تیرگی در پوست ناحیه تناسلی هستند.
  8. افزایش سن و تغییرات هورمونی در طول این دوران به تدریج تیرگی واژن را ایجاد می‌کند.
  9. پوشیدن لباس‌های تنگ که موجب عدم جریان هوا و ساییدگی پوست در ناحیه تناسلی می‌شود.

نکات مهم قبل از سفید کردن واژن با لیزر

دو روز قبل از این روش، از مقاربت خودداری کنید.

سه روز پیش از این روش، از ژیلت، تیغ یا کرم مو بر استفاده نکنید.

شب قبل از روشن‌سازی واژن دوش بگیرید و بهداشت فردی را رعایت کنید.

بانوانی که در دوران قاعدگی هستند باید تا پایان این دوره صبور باشند و بهتر است هفت روز بعد از پایان پریود خود برای این تکنیک مراجعه کنند.

خانم‌هایی که برای روشن سازی واژن کاندید شده‌اند، باید توجه داشته باشند که به بیماری‌های عفونی نظیر عفونت واژینال دچار نباشند و اگر به این عارضه مبتلا هستند تا درمان آن صبور باشند.

نحوه سفید کردن واژن با لیزر

در مرحله اول این تکنیک، کرم بیحس کننده بر سطح پوست ناحیه ژنیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. سپس با استفاده از لیزر، ملانین را از بین می‌برند که در نهایت منجر به سفید شدن این ناحیه می‌گردد.

بهترین متخصص زنان به تمامی کاندیدای این روش توصیه می‌کند، برای اخذ نتیجه مطلوب روند درمان را متوقف نکنند.

سفید کردن واژن در تهران توسط متخصص زنان
سفید کردن واژن در تهران توسط متخصص زنان

تعداد جلسات برای روشن سازی واژن

تعداد جلسات برای رفع تیرگی واژن در همه افراد یکسان نیست زیرا کیفیت پوست و دلیل به وجود آمدن سیاهی این ناحیه و همچنین میزان تیرگی آن در بانوان متفاوت است. گاهی خانمی با یک جلسه از این روش نتیجه‌ای چشمگیر اخذ می‌کند و گاهی فرد به تعداد جلسات بیشتری برای بهبودی کامل نیاز دارد. اگر هدف شما از انجام این روش، حاصل شدن نتیجه ماندگار است بنابراین نباید روند درمان را رها کنید.

مزایای سفید کردن واژن

برخی از مزایای رفع تیرگی واژن عبارتند از:

  1. ماندگاری بسیار بالا
  2. روشی ایمن و غیرتهاجمی
  3. مشاهده نتیجه در زمان بسیار کوتاه
  4. از بین رفتن تیرگی واژن در کوتاه‌ترین زمان
  5. روشن‌سازی واژن بدون هیچگونه درد و خونریزی

کاندیدای مناسب برای رفع تیرگی واژن

همه خانم‌هایی که دارای تیرگی ناحیه تناسلی چه بر اثر عوامل ژنتیکی و چه به دلایل اکتسابی هستند، کاندیدای خوبی برای استفاده از تکنیک سفید کردن واژن هستند. بهره‌وری از روش کاربردی روشن سازی واژن، کاملا اختیاری بوده و اشخاصی که از این موضوع رنج می‌برند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

آیا سفید کردن واژن عوارض دارد؟

بسیاری از خانم‌ها علاقمند به رفع تیرگی واژن هستند اما به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی از این روش، در ارتباط با عوارض جانبی آن هراس دارند. باید گفت که این روش عوارض جانبی نگران کننده‌ای ندارد. ممکن است برخی افراد پس از انجام روشن‌سازی واژن تا 48 ساعت، دچار التهاب و قرمزی در پوست ناحیه تناسلی خود باشند که بعد از گذشت این مدت زمان بهبود می‌یابد.

آیا روش های خانگی برای رفع تیرگی واژن موثر هستند؟

در گذشته علم پزشکی به اندازه امروز پیشرفته نبود و تمامی افراد از روش‌های خانگی و سنتی برای درمان و بهبود بسیاری موارد استفاده می‌کردند اما نتیجه‌ای که باید را مشاهده نمی‌کردند.

تیرگی واژن به عنوان معضلی دیرینه شناخته شده است که بانوان حتی در زمان قدیم نیز سعی در رفع آن داشتند. به عنوان برای روشن سازی ناحیه تناسلی خود از ترکیبات خانگی مانند آبلیمو استفاده می‌کردند که گاهی سبب سوختگی پوست می‌شد. این افراد زمان زیادی را برای از بین بردن سیاهی بیکینی خود صرف می‌کردند اما در نهایت نتیجه نمی‌گرفتند و موضوع را رها می‌کردند. بنابراین توصیه می‌شود که از هزینه‌های نابجا برای این نوع درمان‌ها اجتناب کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، واژن خود را سفید و عاری از هر رنگدانه تیره کنید.

سفید کردن واژن همزمان با جوانسازی واژن

بلیچینگ واژن را می‌توان همزمان با سایر روش‌های جوانسازی واژن نظیر واژینوپلاستی انجام داد. در این صورت، هزینه دستمزد و بیحسی حذف شده و فرد فقط یک دوره نقاهت برای هر دو روش می‌گذراند و پس از آن نتیجه‌ای مطلوب‌تر دریافت می‌کند.

گاهی نیز ممکن است بتوان همزمان با کارهایی مثل لابیاپلاستی یا تنگ کردن واژن انجام داد. برای این مورد میتوانید با پزشک زنان مشورت کنید.

مراقبت های بعد از سفید کردن واژن

  • به مدت 72 ساعت بعد از این روش به استخرهای عمومی نروید.
  • از برقراری رابطه جنسی تا پنج روز بعد از روشن‌سازی واژن با لیزر خودداری کنید.
  • به مدت یک هفته از پوشیدن لباس‌های چسبان اجتناب کنید تا ناحیه تناسلی دچار ساییدگی با لباس و آزرده نشود.
  • بهداشت فردی را رعایت کنید و پس از هر بار استفاده از سرویس بهداشتی، ناحیه تناسلی را خشک کنید تا برای مدتی مرطوب باقی نماند.

هزینه سفید کردن واژن چه قدر است؟

هزینه این روش نسبت به سایر روش‌های جوانسازی واژن از جمله لابیاپلاستی، واژینوپلاستی یا پرینورافی بسیار پایین‌تر است. میزان هزینه روشن سازی واژن با پیشرفته‌ترین تکنیک به عواملی چون میزان تیرگی واژن و تعداد جلسات مورد نیاز برای رفع آن بستگی دارد و به همین دلیل توصیه می‌گردد که برای اطلاع دقیق از هزینه‌ها به صورت حضوری مراجعه نمایید یا با شماره 09102407324 تماس بگیرید.

بهترین راه برای سفید کردن واژن چیست؟

برای سفید و روشن کردن واژن می‌توانید با کلینیک تخصصی زنان دکتر مائده احمدی به شماره 09102407324 تماس بگیرید یا در واتساپ پیام دهید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 4 عدد و میانگین امتیازها 3.8]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *