یکی از حساس ترین عضو در ناحیه تناسلی بانوان، کلیتوریس است که در بالاترین ناحیه ژنیتال قرار دارد. در این نقطه از ناحیه تناسلی، اعصاب جنسی فراوانی وجود دارد که مسئول اصلی ارگاسم بانوان نیز هستند. امروزه برای افزایش لذت‌های جنسی و رفع نواقص کلیتوریس، از جراحی زیبایی هودکتومی استفاده می‌کنند. در این مقاله، در رابطه با نحوه جراحی سرپایی کلیتوریس و مزایا و معایب آن اطلاعاتی را گردآوری کرده‌ایم.

جراحی زیبایی کلیتوریس

کلیتوریس مهمترین نقطه ناحیه ژنیتال بشمار رفته که گاهی با پوست‌های اضافی پوشانده می‌شود و میل و لذت جنسی را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. ضخامت پوسته کلیتوریس سبب شده تا اعصاب جنسی به طور کامل پوشانیده شوند و حس جنسی خانم‌ها کاهش یابد. عمل هودکتومی، کاهش اندازه و برقراری تناسب در ضخامت پوست سطحی کلیتوریس را بر عهده دارد. به طور کلی هدف از انجام جراحی هودکتومی یا همان عمل زیبایی کلیتوریس، افزایش لذت‌های جنسی بانوان و رفع عدم تناسب این ناحیه است.

علت های بزرگی کلاهک کلیتوریس

گاهی بانوان بعد از مراجعه به بهترین جراح زیبایی زنان، اظهار دارند که دارای کلاهک کلیتوریس در سایز بزرگ و نامناسب هستند که فرد را اذیت کرده و تاثیر منفی زیادی در روابط جنسی وی ایجاد کرده است. در برخی خانم‌ها این عضو به طور ژنتیکی دارای ابعاد بزرگی است. ناگفته نماند که افزایش سن و یائسگی، از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر افزایش سایز کلیتوریس دارند. بارداری و زایمان نیز در افتادگی و بزرگی کلیتوریس، نقش بسیاری دارند. شاید این عوامل قابل پیشگیری نباشند اما با هودکتومی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، رفع می‌شوند.

دلایل انجام هودکتومی

برخی از دلایل انجام این کار به شرح زیر است:

  • رفع بوی بد واژن
  • افزایش میل و لذت جنسی
  • کاهش عفونت ناحیه تناسلی
  • عدم آزار در هنگام پوشیدن لباس‌های چسبان
  • ایجاد امکان رسیدن به چندین ارگاسم در یک رابطه
  • برقراری ظاهر زیبا و دارای تناسب با سایر اجزای این ناحیه

نحوه جراحی زیبایی هودکتومی

عمل هودکتومی را با عناوین کلیتورال هود ریداکشن یا عمل زیبایی کلیتوریس نیز می‌شناسند که در مدت زمان کوتاهی با استفاده از بیحسی موضعی انجام می‌گیرد. این جراحی سرپایی در کلینیک، مطب و یا بیمارستان قابل انجام است و نیازی به بستری شدن بعد از عمل ندارد.

طی هودکتومی، متخصص زنان به اندازه پوست‌های اضافی موجود در سطح کلیتوریس را برداشته و حذف می‌کند. در این روند، به پایانه‌های عصبی این ناحیه هیچ کاری ندارند و به همین دلیل نگرانی در راستای از بین رفتن حس جنسی وجود ندارد.

هودکتومی برای زیبایی واژن
هودکتومی برای زیبایی واژن

مزایای جراحی زیبایی کلیتوریس

برخی از مزایای عمل زیبایی کلیتوریس به شرح زیر است:

  • افزایش اعتماد به نفس بانوان
  • رفع اختلالت ارگاسم بانوان
  • برقراری ظاهر زیبای تناسلی
  • افزایش تحریک‌پذیری کلیتوریس
  • کاهش تجمع ترشحات زیر پوسته کلیتوریس
  • رفع سوزش و خارش حین پوشیدن لباس چسبان

آیا جراحی کلیتوریس عوارض دارد؟

ابتدا باید این نکته را بدانید که تمامی جراحی‌های زیبایی و درمانی، دارای عوارض جانبی خفیف یا شدیدی بعد از جراحی هستند. به عنوان مثال ممکن است، بعد از هودکتومی شما کمی لکه بینی داشته باشید یا ناراحتی و سوزش در ناحیه ژنیتال خود داشته باشید.

تمامی این عوارض بعد از حدود 48 ساعت از بین می‌روند. توصیه می‌شود به دلیل اینکه ناحیه کلیتوریس، بسیار حساس و دارای اهمیت است، جراحی زیبایی مرتبط با آن را با بهترین جراح و متخصص زنان انجام دهید تا عوارض ناخوشایندی را برای خود به جا نگذارید.

کاندیدای مناسب جراحی هودکتومی

اگر به دلیل ظاهر نازیبا یا بزرگ کلیتوریس خود، دارای اعتماد به نفس پایین هستید، توصیه می‌شود از هودکتومی استفاده کنید.

اگر به دلیل داشتن پوست اضافه بر سطح کلیتوریس، دیر دچار ارگاسم می‌شوید، می‌توانید از این عمل زیبایی بهره ببرید.

اگر جز افرادی هستید که هنگام پوشیدن لباس زیرهای تنگ یا شلوارهای چسبان دچار رنجش می‌شوید، کاندید خوبی برای این عمل هستید.

مراقبت های بعد از عمل هودکتومی

به طور کلی، مدت نقاهت بعد از جراحی زیبایی کلیتوریس حدود 3 تا 5 روز است. در این مدت زمان بهتر است به مراقبت و استراحت بپردازید تا بهبود بعد از جراحی، سریع‌تر نمایان گردد. در ادامه برخی از نکات مراقبتی برای بعد از هودکتومی را بیان کردیم:

  • از انجام فعالیت‌های سنگین به مدت دو هفته بپرهیزید.
  • تا حدود سی روز، از شنا کردن و حاضر شدن در استخرهای عمومی خودداری نمایید.
  • باید توجه کنید که با استفاده از مواد غذایی یا آب فراوان، از ایجاد یبوست جلوگیری کنید.
  • مصرف سیگار و سایر موارد دخانیاتی دوره نقاهت را افزایش می‌دهد.
  • بهتر است تا یک ماه از برقراری رابطه جنسی خودداری فرمایید.

آیا هودکتومی سبب کاهش میل جنسی می شود؟

برخی افراد به دلیل تزریق بیحسی موضعی در این ناحیه تصور دارند که دیگر برای همیشه حس کلیتوریس یا دیگر نواحی واژن خود را از دست داده است. این روند با مرور زمان بهبود یافته و تورم در این ناحیه کاهش می‌یابد. با جراحی هودکتومی، میزان بیشتری از کلیتوریس تحریک شده و ارگاسم با لذت بیشتری ایجاد می‌شود.

آیا عمل زیبایی کلیتوریس درد دارد؟

همانطور که گفته شد، قبل از انجام جراحی از بیحسی موضعی استفاده میکنند و به همین دلیل، فرد هیچگونه دردی را در این جراحی احساس نمی‌کند. بعد از روند جراحی هودکتومی، در صورت لزوم از داروهای مسکن استفاده کنید.

هزینه عمل هودکتومی چه قدر است؟

هزینه جراحی زیبایی کلیتوریس به عواملی چون دستمزد پزشک و هزینه‌های کلینیک و بیحسی بستگی دارد. یکی از مهمترین مسائلی که در میزان هزینه‌های جراحی هودکتومی تاثیرگذار است، انجام همزمان این عمل با سایر عمل‌های زیبایی واژن نظیر لابیاپلاستی، واژینوپلاستی است. اگر این عمل‌های زیبایی را به طور همزمان انجام دهید، با یک تیر، دو نشان زده‌اید زیرا بعد از عمل فقط یک دوران نقاهت سپری می‌کنید و هزینه‌های دستمزد و کلینیک را کاهش می‌دهید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *