اولین سوال این است که آیا واقعاً پماد برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد؟ این بیماری شایع دارای روش‌های درمانی مختلفی است اما به هر حال در کنار این تکنیک‌ها، باید از پماد‌های مخصوص هم برای کمک به درمان استفاده کرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین پماد زگیل تناسلی را برای شما معرفی کنیم و شما با کارایی و مزایا و معایب آن آشنا شوید.

پماد برای درمان زگیل تناسلی

زگیل دارای تایپ‌های بسیار متعددی است که ممکن است هر شخص به یک نوع خاصی از آن مبتلا شود. بنابراین در همین ابتدا دانستید که پماد یا یک نوع روش درمانی خاص که شما از آن برای بهبود زگیل‌های ناحیه تناسلی خود استفاده کردید، نباید به یک شخص دیگر نیز همان را پیشنهاد دهید. اگر نوع زگیل تناسلی فرد متفاوت باشد، ممکن است با استفاده اشتباه از آن پماد یا روش درمانی، زگیل را مقاوم‌تر کرده و طول درمان را افزایش دهد.

بهتر است تا در همین ابتدا بیان کنیم که هیچ پمادی برای درمان کامل زگیل تناسلی در بازار وجود ندارد و تمامی این محصولات، جنبه کمک درمانی دارند.

آیا پماد زگیل تناسلی به طور کامل زائده را از بین میبرد؟
آیا پماد زگیل تناسلی به طور کامل زائده را از بین میبرد؟

افرادی که برای درمان این مشکل دردناک و پرچالش از انواع تکنیک‌های درمانی مانند جراحی زگیل تناسلی و لیزر، کرایوتراپی و سایر موارد استفاده می‌کنند، باید در کنار این روش‌ها از پماد زگیل تناسلی هم استفاده کنند تا برجستگی زگیل‌ها یا جای آنها سریعتر بهبود یابد.

آیا پماد زگیل تناسلی به طور کامل زائده را از بین میبرد؟

خیر زیرا این پماد‌ها فقط به بهبود برجستگی و اسکار اطراف این زائده‌های گوشتی حاوی مایع کمک می‌کنند و فقط به عنوان یک روش کمک درمانی سطحی شناخته می‌شوند. لازم به یادآوری است که تاکنون هیچ نوع پماد زگیل تناسلی نتوانسته که این زائده‌ها را به طور کامل درمان کند که این زائده‌ها از طریق ویروس HPV در بدن شکل گرفتند و پماد نمی‌تواند این ویروس را در بدن از بین ببرد و فقط قابلیت کنترل برخی از علائم این بیماری را دارد.

انواع پماد زگیل تناسلی

پماد زگیل تناسلی دارای انواع مختلفی هستند که برخی از آنها دارای عملکرد افزایش سیستم ایمنی بدن است و به بهبود بیماری سرعت می‌بخشد. در ادامه برخی از این انواع پماد‌ها را برای شما نام می‌بریم اما توصیه داریم که به طور خودسرانه از هیچ یک استفاده نکنید و حتماً از متخصص زنان برای درمان زگیل خود کمک بگیرید.

پماد زگیل تناسلی آلدرا

این نوع پماد‌ها، سیستم ایمنی سطح پوست را بهبود بخشیده و باید شب‌ها به حالت یک لایه نازک مانند پانسمان بر روی زگیل‌ها مالیده شود و حدود چند ساعت بعد با آب و صابون شسته شود. اگر بعد از استفاده این پماد با سوزش و خارش مواجه شدید، نگران باشید زیرا چند ساعت بعد از بین می‌رود.

پماد پودوفیلوکس

این نوع پماد‌ها که به شکل محلول هم در داروخانه‌ها موجود هستند، بدون نسخه پزشک به بیمار داده نمی‌شوند. این پماد دارای ساختاری بسیار حساس است و بهتر است که فقط بر روی ناحیه زگیل مورد استفاده قرار گیرد و به سایر سطح پوست برخورد نداشته باشد.

پماد اسید تری کلرواستیک

این نوع پماد که به شکل محلول نیز وجود دارد، برای درمان ضایعات در ابعاد ریز مورد استفاده واقع می‌شود و برای زگیل تناسلی مقعدی نیز کاربرد درمانی دارد. از مقدار بسیار کمی از این پماد باید بر روی زگیل گذاشته شود و این مقدار باید به اندازه‌ای باشد که خشک شود. دقت کنید که قبل استفاده از این نوع پماد‌ها، سطح پوست مورد نظر، به عنوان مثال کل نواحی تنالسی را بشویید.

پماد رزین پودوفیلین

پماد پودوفیلین، یکی از انواع استاندارد این پماد برای درمان این بیماری است و نباید بیش از مقدار معین بر روی محصول، بیشتر استفاده شود. به هیچ عنوان از این پماد به طور خودسرانه استفاده نکنید زیرا ممکن است که عوارض جانبی بسیار خطرناکی برای شما ایجاد شود.

پماد فلوروراسیل

این پماد در بین موارد نامبرده از همه آنها قدیمی‌تر است و اکنون بسیار کم توسط متخصصین زنان تجویز می‌شود. این پماد در گذشته بسیار استفاده می‌شد اما به تازگی متوجه عوارض متعدد آن شدند. این موارد فقط برخی از پماد‌های زگیل تناسلی هستند که در داروخانه‌ها موجود است و به عنوان تکنیک کمک درمانی شناخته می‌شود. برای اینکه بتوانید زگیل تناسلی را درمان کنید، باید در کمترین زمان ممکن به پزشک ماهر مراجعه داشته باشید. استفاده خودسرانه از این پماد‌ها برای از بین بردن زگیل‌های مقعدی یا تناسلی، موجب می‌شود تا این زائده‌ها مقاوم‌تر شوند و در مقابل درمان نیز پاسخ درستی اخذ نشود.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *