گوشت اضافه در واژن یا ضایعه‌های گوشتی ممکن است به دلایل مختلفی در ناحیه تناسلی بانوان به وجود آیند. در این مقاله انواع ضایعه‌های گوشتی، دلیل ابتلا به این عارضه، جدیدترین راه‌های درمان و جلوگیری از ابتلا به ضایعه‌های گوشتی در واژن را بیان می‌کنیم.

گوشت اضافه در واژن

گوشت اضافه در واژن و ناحیه تناسلی با توجه به ظاهر آنها گونه‌های متفاوتی دارند که در ادامه برخی از آنها را بیان می‌کنیم. شما باید برای اینکه تعداد این ضایعه‌های گوشتی و اندازه آنها افزایش نیابد، درمان را به موقع انجام دهید. برخی افراد قصد انجام جراحی‌های زیبایی واژن مانند لابیاپلاستی را دارند که ابتدا باید به برطرف سازی کامل این مشکلات بپردازند.

گوشت اضافه از نوع اسکین تگ

این ضایعه پوستی که معمولاً با زگیل تناسلی اشتباه گرفته می‌شود و با انجام آزمایش قابل تشخیص است نوعی بیماری پوستی بوده که خوش‌خیم و قابل درمان است. گوشت اضافی اسکین تگ معمولاً در نواحی تناسلی، واژن، زیر بغل و نواحی که دارای چروک است ایجاد می‌شود. رنگ آن قهوه‌ای و به دلیل شکل نامناسب آن، معمولا بیمار تلاش به برطرف کردن آن دارد. از تفاوت‌های زگیل تناسلی با اسکین تگ، غیر دردناک بودن این ضایعه پوستی در ناحیه واژن است.

دلیل ابتلا به این بیماری هنوز برای پزشکان چندان آشنا نیست، اما ممکن است  به دلیل ابتلا به برخی بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و یا سایش لباس بر روی پوست بدن ایجاد شوند.

گوشت اضافه در واژن
گوشت اضافه در واژن

امروزه خانم‌ها چندان از بروز این زائده‌های گوشتی ناراحت نمی‌شوند زیرا می‌دانند که با استفاده از روش‌های درمانی نوین مانند لیزر درمانی، جراحی و یا با استفاده از نیتروژن مایع می‌توان به برداشتن این عارضه اقدام کرد و نتایج خوبی کسب کرد. البته ناگفته نماند که ناحیه تناسلی بسیار حساس است و باید توسط بهترین دکتر زنان در ابتدا معاینه انجام شود و سپس بهترین روش درمانی توسط پزشک انتخاب گردد.

گوشت اضافه از نوع کلوئید در واژن

یکی دیگر از ضایعه‌های گوشتی در ناحیه واژن کلوئید‌ها هستند که ممکن است پس از بهبود جای زخم در بدن به وجود بیاید. زمانی که ناحیه تناسلی بانوان زخم می‌شود، به صورت خودکار لایه‌ای به نام فیبروز در ناحیه زخم ایجاد می‌شود که در برخی موارد این لایه محافظتی پوست به دلیل رشد زیاد به کلوئید تبدیل می‌شود. از علائم ایجاد کلوئید در ناحیه تناسلی بانوان، ایجاد ضایعه گوشتی قرمز یا صورتی رنگ است که به مرور زمان بزرگتر می‌شود و با خارش همراه است. روش‌های درمانی برای از بین بردن کلوئید تناسلی با توجه به توصیه متخصص زنان متفاوت است.

متخصص زنان با استفاده از روش‌های درمانی که برای بهبود زگیل تناسلی پیش می‌گیرد، به درمان و از بین بردن این کلوئید‌ها می‌پردازد. برای درمان کلوئیدهای تناسلی که دارای رنگ خاصی هستند و از بین بردن تورم، می‌توان از لیزر درمانی در چند جلسه زیر نظر پزشک اقدام کرد. کرایوتراپی و یا فریز کردن یکی دیگر از راه‌های درمان کلوئید در ناحیه واژن است. آخرین روش، در صورتی که هیچکدام از روش‌های درمانی دیگر پاسخگو نبود، عمل جراحی برای برداشتن کلوئید است که به دلیل حساس بودن باید توسط بهترین جراح زنان انجام شود.

عوامل ایجاد گوشت اضافه در واژن

  • جای جوش قدیمی
  • سوختگی بعد از لیزر
  • زخم‌ها ناشی از آبله مرغان
  • عوارض بعد از انواع جراحی
  • عوارض استفاده از پیرسینگ ناحیه تناسلی

تفاوت گوشت اضافه در واژن با زگیل تناسلی

با توجه به این موضوع که گوشت اضافه در ناحیه واژن با زگیل تناسلی متفاوت است، به دلیل شباهت گوشت اضافه اسکین تگ و زگیل تناسلی گاهی افراد این دو عاضه را با هم اشتباه می‌گیرند. در ادامه برای آگاهی بیشتر برخی از تفاوت‌های گوشت اضافه واژن و زگیل تناسلی را بیان می‌کنیم.

گوشت اضافه واژن از نظر ظاهری مانند ضایعه‌ای نرم و گرد که در یک نقطه به پوست متصل است، نمایان می‌شود. این زائده‌ها غیر سرطانی هستند و در صورت سایش با لباس احتمال بزرگ شدن و یا افزایش تعداد دارند. زگیل تناسلی عاضه‌ای خطرناک است که ظاهری مانند گل کلم دارد و مقداری زبر است. زگیل تناسلی بسیار حساس بوده و به شریک جنسی سرایت میکند که به همین دلیل باید فورا تحت درمان قرار بگیرد.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 40 عدد و میانگین امتیازها 3.6]

49 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *