امروزه عمل زیبایی واژن و تنگ کردن واژن یکی از پرطرفدار‌ترین عمل‌های زیبایی زنان است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و نتایج بسیار خوبی برای بانوان رقم زده است. زیبایی ناحیه تناسلی زنان باعث افزایش اعتماد به نفس در زمان برقراری رابطه جنسی و لذت بیشتر جنسی خواهد شد. یکی از این روش‌های جراحی زیبایی و لابیاپلاستی جراحی توسط لیزر است. در این مقاله نحوه لابیاپلاستی با لیزر، معایب و مزایای آن را بیان می‌کنیم.

لابیاپلاستی با لیزر

لابیا در ناحیه اطراف واژن از دو بخش لابیای ماژور و لابیای مینور تشکیل شده است. لابیای ماژور چین روی پوست است که با مو پوشیده شده و لابیای مینور داخل لابیای ماژور قرار دارد و دهانه واژن را می‌پوشاند. گاهی بزرگ بودن و نا‌متقارن بودن لابیای مینور و یا سیاهی آن باعث آزرده خاطر شدن و ایجاد بعضی عوارض مانند دردناک بودن و بروز بیماری‌هایی در ناحیه واژن می‌شود. پزشک متخصص زنان با استفاده از لیزر به برداشتن لایه اضافه و متقارن کردن لابیاها می‌پردازد.

لیزر درمانی با توجه به اینکه روشی برای جراحی زیبایی لابیاپلاستی است، عوارض کمتر و همچنین خونریزی و نقاهت کوتاهتری دارد. بسیاری از افراد انجام لابیاپلاستی با لیزر را بر روش جراحی ترجیح می‌دهند اما در نهایت باید متخصص زنان، بهترین روش را برای شما انتخاب کند.

لابیاپلاستی با لیزر
لابیاپلاستی با لیزر

اگر به بیماری‌های ناحیه تناسلی مانند زگیل تناسلی یا عفونت واژن و زگیل مقعدی مبتلا هستید ابتدا باید آن را درمان کنید و تصور نکنید که چون فرآیند با لیزر انجام می‌شود، نیاز به درمان این موارد ندارد.

برای انجام لابیاپلاستی با لیزر در تهران با مطب فوق تخصصی دکتر مائده احمدی به شماره 09102407324 تماس بگیرید.

چه افرادی کاندیدای مناسب لابیاپلاستی با لیزر هستند؟

لابیاپلاستی با لیزر معمولاً برای افرادی توصیه می‌شود که می‌خواهند ناحیه تناسلی زیبایی داشته باشند اما با این وجود نمی‌خواهند دوران نقاهت طولانی را تجربه کنند. بزرگ شدن و افتادگی لابیای مینور دلایل مختلفی دارد که برخی از آنها عبارتند از: زایمان طبیعی، موارد ژنتیکی، تعدد رابطه جنسی، افزایش و کاهش وزن زیاد و یائسگی. تمام این موارد باعث به وجود آوردن ظاهر نامناسب در ناحیه تناسلی بانوان می‌شود و اعتماد به نفس آنها را به شدت کاهش می‌دهد. لابیاپلاستی با لیزر می‌تواند تمامی این معایب لابیا را از بین ببرد و باعث بهبود رابطه جنسی شود.

فواید لابیاپلاستی با لیزر

لابیاپلاستی با لیزر باعث از بین بردن ظاهر نامناسب و کاهش ایجاد عفونت می‌شود. البته ناگفته نماند که این روش دارای فواید بسیاری است که عبارتند از:

  • دفع ادرار برای افراد راحت‌تر می‌شود.
  • بدون درد و با کمترین عوارض
  • از بین رفتن درد در زمان برقراری رابطه جنسی
  • در زمان پوشیدن لباس چسبان دیگر ناحیه تناسلی ساییده نمی‌شود.
  • در این روش خونریزی کمتر است و سریعتر نتیجه قابل رویت است.

چه اقداماتی قبل از لابیاپلاستی با لیزر باید انجام شود؟

رعایت برخی نکات قبل از لابیاپلاستی با لیزر باعث نتیجه بهتر در فرد می‌شود که برخی از آنها عبارتند اژ:

  • در صورت مصرف برخی داروها به پزشک موضوع را اطلاع دهید. برخی افراد تصور دارند که چون نوع روش با لیزر است، دیگر نیاز نیست به پزشک این دارو‌ها را اعلام نمایند.
  • در صورتی که داروی رقیق کننده خون استفاده می‌کنید، یک هفته قبل از لیزر مصرف آن را متوقف کنید.
  • در صورت ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای به جراح زنان خود اطلاع دهید.
  • در صورت داشتن عفونت تا بهبودی از انجام لیزر برای لابیاپلاستی خودداری کنید.

نمونه کارهای لابیاپلاستی

لابیاپلاستی با لیزر چطور انجام میشود؟

بعد از مراجعه به دکتر زنان و انجام معاینات پزشک، ابتدا ناحیه‌ای که لیزر می‌شود را تمیز نموده و بعد از بی‌حسی با استفاده از لیزر، بافت اضافه را برداشته و تقارن لابیای مینور و از بین رفتن سیاهی ناحیه تناسلی را ایجاد می‌کنند. در لابیاپلاستی با لیزر همزمان با برداشتن پوست اضافه انعقاد خون هم انجام می‌شود و به همین دلیل میزان خون ریزی بسیار کم است.

مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی با لیزر

با توجه به اینکه لابیاپلاستی با لیزر یک روش جراحی سرپایی است و نقاهت کوتاه و کمترین عوارض را دارد، رعایت نکاتی که در ادامه بیان می‌شود باعث بهبود نتیجه عمل می‌شود.

  • استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم
  • عدم برقراری رابطه جنسی به مدت یک ماه
  • از پوشیدن لباس چسبان به مدت یک ماه خودداری کنید
  • عدم انجام فعالیت‌ها و ورزش سنگین به مدت یک هفته
  • به مدت سه هفته از رفتن به استخر و محیط آلوده خودداری کنید زیرا محیط آلوده باعث بروز عفونت می‌شود.

آیا لابیاپلاستی با لیزر بخیه دارد؟

یکی از سوالات پر تکرار مراجعان در مورد بخیه بعد از لیزر لابیاپلاستی است. بله با توجه به اینکه در لابیاپلاستی با لیزر، لابیای اضافه با لیزر برش خورده و برداشته می‌شود، نیاز به بخیه در ابعاد کوچک دارد.

لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی

معمولاً از هر دو روش برای زیبایی واژن و کوچک کردن لابیا استفاده می‌شود. باید صبور باشید تا ببینید که دکتر زنان چه روشی را به شما توصیه دارد. لابیاپلاستی با لیزر مورد استفاده بسیاری از خانم‌ها قرار گرفته است.

  • در لابیاپلاستی با لیزر به دلیل دقت بالای لیزر، برش‌ها صافتر و فرم لابیا طبیعی‌تر است.
  • در روش لابیاپلاستی با لیزر برخلاف جراحی تعداد بخیه‌ها کمتر است و در برخی موارد نیاز به بخیه نمی‌باشد.
  • میزان خون ریزی در زمان لابیاپلاستی با لیزر به دلیل اینکه در زمان برش انعقاد خون انجام می‌شود، کمتر از جراحی است.
  • دوران نقاهت لابیاپلاستی با لیزر نسبت به تکنیک جراحی، کوتاه‌تر بوده و عوارض کمتری دارد.

توصیه می‌شود برای لابیاپلاستی با لیزر و برای گرفتن بهترین نتیجه و کمترین عوارض به بهترین پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. برخی از متخصصین زنان، در زمینه انجام جراحی‌های زنان تجربه ندارند و شما باید دقت کنید که پزشکی را برای خود برگزینید که دارای مهارت و تخصص در این زمینه باشد.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *