آزمایش‌های قبل از جراحی زیبایی واژن شامل چه مواردی می‌شود؟ آیا می‌دانید علت انجام آزمایش‌های تجویز شده قبل از جراحی‌های ترمیمی زنان چیست؟ جراحی زیبایی واژن نیز نیازمند بیهوشی و انجام آزمایشاتی است که از جانب متخصص توصیه می‌شود. اگر شما هم جزء افرادی هستید که قصد انجام جراحی‌های زیبایی واژن را دارید، باید از آزمایش‌های لازم قبل از آن و همچنین دلیل تجویز آزمایش اطلاع داشته باشید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم این مقاله را بخوانید.

علت انجام آزمایشهای قبل از جراحی زیبایی واژن چیست؟

این جراحی‌ها نیازمند بیهوشی هستند و لازم است پزشک قبل از انجام اقدامات لازم، یک گزارش کامل و به‌ روز از وضعیت شما در دست داشته باشد. به همین دلیل است که انجام آزمایش‌های قبل از جراحی از اهمیت زیادی برای سلامت مراجعه کنندگان برخورداراست. آزمایش‌های لازم، ممکن ست برای بررسی بخش‌های مختلف بدن تجویز شود.

در سال‌های اخیر همچنین ممکن است تست کرونا نیز به منظور اطمینان از سلامت شما به آزمایش‌های لازم قبل از جراحی اضافه شد.

اگر قصد دارید انواع این آزمایش‌ها را بشناسید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تست پاپ اسمیر قبل از انجام جراحیهای زیبایی واژن

پزشک متخصص برای انجام اکثر جراحی‌های زیبایی زنان تست پاپ اسمیر تجویز می‌کند. علی الخصوص آن دسته از جراحی‌هایی که نیاز است بافت‌های داخلی واژن با لیزر و یا هر ابزار جراحی دیگری تغییر کند. اما شاید برایتان این سوال ایجاد شود که لزوم انجام پاپ اسمیر چیست؟

پاپ اسمیر یکی از تست‌هایی است که به صورت دوره‌ای برای اطمینان از سلامت زنان توصیه می‌شود. اما لزوم انجام این تست این است که توسط آن بیماری و عفونت دستگاه تناسلی زنان بررسی می‌شود. در صورتی که مشکل خاصی وجود داشت، داورها و اقدامات درمانی لازم صورت می‌گیرد. سپس برای اطمینان از وضعیت سلامت ممکن است مجددا تست پاپ اسمیر توصیه شود.

برای انجام زیبایی واژن در تهران میتوانید با مطب فوق تخصصی دکتر مائده احمدی به شماره 09102407324 تماس بگیرید.

بانوان با سن بالاتر باید از سلامت عمومی‌ خود اطمینان یابند

برای بانوانی که در سنین بالای 40 سال هستند، انجام آزمایش‌هایی از جمله آزمایش کلیه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. همچنین انجام برخی از تست‌ها نظیر قند خون، فشار خون نیز اجباری خواهد بود. برخی از آزمایش‌ها قبل از انجام لابیاپلاستی و یا هر جراحی زیبایی و ترمیمی دیگری الزامی نیستند. اما برای برخی افراد با توجه به فاکتورهایی از جمله سن آن‌ها، پرونده پزشکی و بیماری‌های زمینه‌ای ممکن است توصیه شود. از جمله این آزمایش‌ها می‌توان به نوار قلب اشاره کرد.

از آنجایی که جراحی‌های زیبایی زنان عموما دارای بیهوشی هستند، افراد نباید بیماری یا اختلالی داشته باشند که متخصص بیهوشی آنها را از بیهوشی منع کرده باشد. در صورت وجود منع بیهوشی ابتدا باید فرد مورد کنترل قرار گرفته و مجوزهای لازم برای بیهوشی صادر شود و سپس جراحی انجام گردد. همچنین ممکن است برای بررسی وضعیت سلامت کلیه‌ها آزمایش ادرار انجام شود.

آزمایش‌های قبل از جراحی زیبایی واژن
آزمایش‌های قبل از جراحی زیبایی واژن

تست دیابت

در صورت وجود دیابت کنترل نشده جراحی برای شما انجام نمی‌شود. یکی دیگر از فاکتورهای مهم، بررسی قند خون است که برای همه افراد قبل از انجام جراحی توصیه می‌شود. ابتلا به دیابت همچنین مشکلاتی در دوره نقاهت ایجاد می‌کند که باعث می‌شود جای زخم بعد از جراحی بهبود نیابد و یا روند دوره نقاهت بسیار کند و آرام باشد که این خود زمینه ساز مشکلات دیگر از جمله ایجاد عفونت است. بنابراین لازم است تست دیابت علی‌الخصوص در سنین بالاتر جدی گرفته شود.

آزمایش خون

آزمایش خون یکی از الزامی‌ترین مواردی است که برای برسی فاکتورهای خونی قبل از هر جراحی توصیه می‌شود. در این آزمایش جراح وضعیت انعقاد خون شما را چک می‌کند. چرا که جراحی‌های زیبایی زنان شامل ایجاد برش در ناحیه مورد نظر است و در صورتی که فرد دارای مشکلاتی از جمله انعقاد خون باشد، ممکن است بعد از جراحی خونریزی کنترل نشده ایجاد شود که این مورد بسیار خطر آفرین است.

معاینه فیزیکی قبل از انجام جراحی زیبایی واژن

قبل از انجام جراحی ممکن است معاینه فیزیکی برای بررسی برخی اختلالات نظیر زگیل تناسلی و یا تبخال تناسلی صورت ‌بگیرد. همچنین اگر فرد به این اختلالات مبتلاست و سابقه آن را دارد، لازم است به پزشک خود اطلاع دهد. چرا که این موارد ممکن است در ادامه مشکلاتی برای فرد ایجاد کند.

آزمایش تیروئید

بانوانی که به تیروئید کم کار و یا پرکار مبتلا هستند، باید پزشک خود را درجریان بگذارند. در غیر این صورت برای اطمینان از وضعیت سلامت آزمایش تیروئید توصیه می‌شود. در صورتی که بانوان مبتلا به تیروئید باشند، باید ابتدا اقدامات درمانی لازم برای آن صورت بگیرد. در صورت درمان سپس جراحی‌های زیبایی ترمیمی قابل انجام خواهد بود. چرا که ممکن است تیروئید در حین حین جراحی بسیار خطر آفرین باشد. علی الخصوص برای آن دسته از بانوانی که تیروئید پرکار دارند.

تست بارداری قبل از انجام جراحی زیبایی واژن

یکی دیگر از مواردی که باید قبل از جراحی بررسی شود، بررسی وضعیت بارداری فرد است. در صورت بارداری انجام جراحی زیبایی زنان به تعویق می‌افتد. چرا که جراحی واژن در حین بارداری ممکن است جان مادر و جنین را به خطر بیاندازد. همچنین در دوران نقاهت جراحی زیبایی داروهایی توصیه می‌شود که مصرف آنها در حین بارداری خطرناک است. بنابراین باید این مورد را نیز در نظر گرفت.

مطالب مهم در مورد مقاله

آزمایش‌های تجویز شده برای هر فرد به مورادی ازجمله پرونده پزشکی فرد بستگی دارد به همین دلیل ممکن است برای همه افراد آزمایش‌های یکسانی تجویز نشود. آزمایش‌های لازم قبل از لابیاپلاستی و یا هر جراحی دیگری، در جلسه مشاوره قبل از عمل توصیه می‌شود و یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های قبل از انجام جراحی به شمار می‌رود. لازم است اگر از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌برید و یا هر سابقه بیماری دیگری که در شما وجود دارد، از قبل پزشک خود را در جریان آن بگذارید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *