باید چه داروهای بعد از لابیاپلاستی مصرف شود؟ لابیاپلاستی یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی زنان است که در دنیا طرفداران زیادی دارد. به این منظور کسانی که این جراحی را برای زیبایی و درمان برخی از ناراحتی‌های ناحیه تناسلی انجام می‌دهند، بسیار سوال می‌پرسند چه داروهایی باید بعد از لابیاپلاستی مصرف شود؟ بهبودی کامل پس از لابیاپلاستی ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد. مراقبت‌های لابیالاستی باید در دوران نقاهت به خوبی رعایت شود و داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید. در این مقاله به جزئیات این موارد و هر آنچه باید در ارتباط با این موضوع بدانید، خواهیم پرداخت.

داروهای بعد از لابیاپلاستی به چه منظور تجویز میشود؟

چرا مصرف منظم دارو‌های بعد از لابیاپلاستی اهمیت دارد؟ این داروها به منظور بهبودی سریع‌تر و در مدت زمان زمان کم، به ویژه بهبودی جای زخم و همچنین جلوگیری از برخی عوارض ناخواسته جراحی نظیر عفونت تجویز می‌شود. به این منظور لازم است به مصرف آن اهمیت بدهید و در صورت بروز هرگونه عواض غیر معمول با پزشک خود در ارتباط باشید.

برای انجام لابیاپلاستی در تهران با مطب فوق تخصصی دکتر مائده احمدی به شماره 09102407324 تماس بگیرید.

دارو عوارض کوتاه مدت بعد از لابیاپلاستی را از بین میبرد

جراحی لابیاپلاستی شامل عوارض کوتاه مدت و ناخواسته‌ای است که ممکن است بعد از هر جراحی ایجاد شود. مصرف دارو برخی از عوارض کوتاه مدت و ناخواسته این جراحی را از بین می‌برد. برخی از شایع‌ترین این عوارض که گزارش می‌شوند و با مصرف دارو می‌توان آن را کنترل کرد، شامل موراد زیر است:

  • درد
  • تورم
  • باز شدن زخم و خونریزی از ناحیه بخیه
  • کبودی

همچنین بعد از جراحی شما برخی عوارض کوتاه مدت داروی بیهوشی را تجربه می‌کنید که به مرور زمان بهبودی حاصل می‌شود. مصرف داروها عوارض ناخوشایند بعد از جراحی را کاهش می‌دهد و روند بهبودی شما را تسریع خواهد بخشید.

نمونه کارهای لابیاپلاستی

داورهای بعد از لابیاپلاستی شامل چه مواردی میشود؟

ممکن است متخصص زنان برای هر فرد با توجه به بررسی پرونده پزشکی او داروهای متفاوتی توصیه کند و به این منظور باید به جراح خود مراجعه کنید، اما معمولاً داروهایی که در دوان نقاهت لابیاپلاستی تجویز می‌شود، شامل موارد زیر است:

مصرف آنتی بیوتیکها بعد از جراحی لابیاپلاستی

بعد از جراحی شما نیاز دارید در مدت زمان کمی داروهای آنتی‌بیوتیک مصرف کنید. مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک به شما کمک می‌کند عوارض ناخواسته این جراحی را تا حد امکان کاهش دهید، چرا که محیط واژن بعد از جراحی به دلیل مرطوب بودن ممکن است مستعد رشد انواع باکتری و قارچ‌ها باشد.

زمان مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها اهمیت زیادی دارد. شما باید آن را طبق دستور پزشک و مطابق با دستور مصرف نمایید. همچنین آنتی‌بیوتیک‌های موضعی نیز ممکن است تجویز شود.

داروهای بعد از لابیاپلاستی
داروهای بعد از لابیاپلاستی

تجویز نوع داروی آنتی‌بیوتیک با توجه به فاکتورهایی ازجمله سن، پرونده پزشکی و مواردی از این قبیل ممکن است در هر فرد متفاوت باشد.

داروهای مسکن برای کاهش درد

آیا لابیاپلاستی درد دارد و نیاز به داروهای مسکن برای کاهش درد وجود  دارد؟ بدیهی است این یک جراحی زیبایی است و نیاز است در روزهای اول برای کاهش درد دارو مصرف کنید. اما درد بعد از لابیاپلاستی با دارو کنترل می‌شود و برخلاف چیزی که تصور می‌شود، ترسناک نخواهد بود.

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی به این منظور تجویز می‌شوند. این داروها می‌توانند علاوه بر کاهش درد، میزان تورم بعد از جراحی را نیز کاهش دهند. توجه داشته باشید این مسکن‌ها در مدت زمان کمتر از یک هفته برای شما تجویز خواهد شد. همچنین تأثیر خواب آوری ندارند.

مصرف قرصهای ویتامین بعد از لابیاپلاستی

مصرف ویتامین‌ها بعد از لابیاپلاستی از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث بهبودی سریع‌تر جای زخم می‌شود. علاوه بر آن سبک زندگی سالم مانند رعایت رژیم غذایی مناسب سرشار از ویتامین‌ها، خواب کافی با در نظر گرفتن نحوه مناسب خوابیدن بعد از لابیاپلاستی و استراحت می‌تواند در بهبودی شما نقش چشمگیری داشته باشد.

قرص‌ها و غذاهای حاوی ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E بخورید. همچنین مواردی شامل مواد معدنی روی، منگنز، سلنیوم و مس می‌تواند به بهبودی شما کمک کند. این احتمال وجود دارد برای سلامتی و بهبودی زودهنگام شما از جانب پزشک، مکمل تجویز شود.

چرا کرم استروژن بعد از لابیاپلاستی تجویز میشود؟

کرم استروژن هر روز به مدت چند ماه ممکن است از دیگر داروهای موضعی باشد که برای شما تجویز شود. این دارو به شما در بهبود و بازسازی پوست کمک می‌کند. همچنین اگر همراه با لابیاپلاستی، جراحی ترمیمی لگن نیز داشته باشید، بسیار موثر است.

این یکی از داروهای موثر در کنترل ورم بعد ازلابیاپلاستی است. با آنکه لابیاپلاستی یک جراحی بزرگ به شمار نمی‌رود و دوران نقاهت کوتاه مدتی دارد، اما فراموش نکنید محیط اندام تناسلی بانوان به دلیل ویژگی‌هایی از جمله غدد لنفاوی زیاد نیازمند داروهای کمی برای از بین بردن تورم بعد از جراحی و دیگر عوارض کوتاه مدت است.

آیا مصرف بتادین بعد از لابیاپلاستی مفید است؟

بتادین یکی از داروهایی است که در گذشته و در زمان حاضر برای بهبودی جای زخم از آن استفاده می‌شود. امروزه با توجه به اینکه این جراحی نیز دارای زخم است، این سوال پرسیده می‌شود که آیا مصرف بتادین در بهبود جای زخم موثر است؟ بتادین یکی از داروهایی است که بعد از جراحی لابیاپلاستی توصیه می‌شد، اما با توجه به این مورد که محیط واژن دارای باکتری‌های مفید نیز هست و مصرف بتادین ممکن است آن‌ها را از بین ببرد، امروزه بعد از لابیاپلاستی مصرف آن توصیه نمی‌شود.

خلاصه مطالب

داروهای بعد از لابیاپلاستی را طبق دستور پزشک خود مصرف کنید و در صورت بروز هر گونه عوارض ناخواسته دارویی با متخصص خود در ارتباط باشید. همچنین از نسخه‌های خانگی و توصیه‌هایی که افراد غیر متخصص در زمینه مصرف داروهای لازم به شما می‌کنند، پرهیز کنید و دراین زمینه با متخصص خود مشورت کنید. چرا که از مهم‌ترین مزایای مصرف داروها بعد از لابیاپلاستی این است که شما دوران نقاهت خود را سریع‌تر و در مدت زمان کمتر طی خواهید کرد.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 3 عدد و میانگین امتیازها 2.7]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *