آیا می‌توان زگیل تناسلی را در خانه تشخیص داد؟ یعنی راه حلی وجود دارد که بتوانیم سریع زگیل تناسلی را در منزل خودمان تشخیص دهیم؟ به طور کلی برای این بیماری روش‌های تشخیصی وجود دارد که برخی از آنها خانگی هستند. در ادامه مقاله به مسائل مرتبط با آن صحبت خواهیم کرد تا شما بتوانید در صورت بروز همچین مشکلی، خودتان بیماریتان را در کمترین زمان و بدون هزینه تشخیص دهید.

تشخیص زگیل تناسلی با کیت

کیت‌هایی برای تشخیص زگیل تناسلی موجود است که از نمونه ادرار برای تشخیص استفاده می‌کند. البته ناگفته نماند که این آزمایشگاه‌های خانگی محدودیت‌هایی دارند اما به هر حال به عنوان یک ابزار برای غربالگری تا حدودی قابل اطمینان است. ممکن است که متخصص زنان شما به هیچ عنوان تست‌های خانگی را نپسندد و توصیه داشته باشد که باید پاپ اسمیر انجام دهید.

دستور‌ العمل استفاده از کیت‌های شناسایی زگیل تناسلی در هر بسته وجود دارد اما این مورد را در نظر داشته باشید که با استفاده از این کیت‌ها می‌توانید نمونه‌ای کوچک را برای آزمایش جمع کنید. نمونه‌های ادراری همانند تست خانگی بارداری، راهی قابل اعتماد هستند اما به دلیل اینکه این بیماری خطرناک است و باید اقدامات لازم بعد از تشخیص آن انجام شود، بهتر است آزمایش‌های پزشکی لازم انجام شود تا به طور کامل وجود یا عدم وجود این بیماری اثبات شود.

برای درمان زگیل تناسلی در تهران میتوانید با مطب فوق تخصصی دکتر مائده احمدی به شماره 09102407324 تماس بگیرید.

تشخیص زگیل تناسلی با سرکه

برخی افراد از سرکه برای تشخیص زگیل تناسلی خود در خانه استفاده می‌کنند اما آیا واقعا این راه درستی است؟ زمانی که سرکه بر روی نواحی تناسلی کشیده شود، نواحی دارای زگیل نیز سفید رنگ می‌شوند و به همین دلیل این ماده کمک خواهد کرد که بتوانید راحت‌تر به وجود این مشکل پی ببرید. توجه داشته باشید که زگیل تناسلی با این ماده درمان نمی‌شود و اگر چندین بار این کار را تکرار کنید، امکان سوزاندن ناحیه تناسلی برای شما وجود دارد. بهترین راه برای تشخیص اینگونه مشکلات، تست پاپ اسمیر است تا هرگونه ناهنجاری و حتی سرطان دهانه رحم نیز بررسی شود.

دارو‌های خانگی زگیل تناسلی

بسیاری از افراد تصور دارند که درمان زگیل تناسلی فرقی با درمانهای زگیل معمولی ندارد و میتوانند از همان دارو‌ها برای بهبود این موارد نیز استفاده کنند اما این یک تصور غلط است. زگیل تناسلی بسیار حساس بوده و نباید برای از بین بردن آن، هر نوع دارویی را استفاده کنید. برخی از دارو‌ها برای درمان خانگی در این زمینه موثر هستند که گاهی متخصص زنان اگر شما در ابتدای شیوع این بیماری باشید، ممکن است برایتان تجویز کند اما اغلب برای حذف زگیل تناسلی روش‌هایی نظیر کرایوتراپی، لیزر و گزینه‌های این چنینی را ترجیح می‌دهند.

به طور کلی توصیه بر این است که نه تنها برای این مشکل، بلکه برای سایر بیماری‌ها مثل تبخال تناسلی هم از دارو‌های خودسرانه استفاده نکنید. اگر فکر می‌کنید که به این مشکل دچار شده‌اید، بهتر است در شروع علامت‌ها به متخصص زنان مراجعه و اقدامات درمانی لازم اصولی را انجام دهید.

نمونه کارهای درمان زگیل تناسلی

باید به این نکته توجه داشته باشید که از بین بردن زگیل تناسلی در خانه به معنای رفع و رجوع این بیماری نیست و ممکن است که این ویروس در طولانی مدت سرطان دهانه رحم و سرطان مقعد را موجب می‌شود.

تشخیص زگیل تناسلی در خانه
تشخیص زگیل تناسلی در خانه

در مواردی مشاهده می‌شود که بیمار به چند نوع از HPV مبتلا است و درمان باید اصولی انجام گیرد. درمان‌های خانگی در گذشته بسیار مورد استفاده مردم قرار می‌گرفت اما امروزه با پیشرفت علم و دانش، دیگر فردی زمان خود را برای درمان بیماری با روش‌های خانگی نمی‌گذارد چرا که گاهی مشاهده می‌شد که بیماری پیشرفت کرده و رو به وخامت میگذاشت و در این حالت درمان پزشکی نیز به سختی تاثیر گذار بود.

کلام آخر

اگر شما به ابتلا به زگیل تناسلی شک دارید، به تست‌های خانگی اکتفا نکنید و حتما برای تشخیص درست و نوع ویروس، به بهترین متخصص زنان مراجعه کنید. برای درمان، زمان خود را به روش‌های سنتی و خانگی اختصاص ندهید و زگیل تناسلی را جدی بگیرید. برای اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن، درمان شوید و این بیماری پر چالش را به شریک جنسی خود منتقل نکنید، باید به پزشک مراجعه داشته باشید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 6 عدد و میانگین امتیازها 4.2]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *