یکی از مسائلی که خانم‌ها برای انجام عمل ترمیمی واژن نگران آن هستند، بخیه‌های بعد از لابیاپلاستی است زیرا به طور کل افراد از کشیدن بخیه هراس دارند. خانم‌ها در مراجعه به متخصص زنان دکتر مائده احمدی دستجردی برای مشاوره قبل از این عمل و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بخیه‌های این جراحی سوال می‌پرسند. با مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی در این زمینه پیدا کرده و متوجه نوع بخیه و جای این بخیه‌ها می‌شوید و سپس راحت‌تر برای انجام این عمل تصمیم گیری میکنید.

انواع مدل بخیه بعد از لابیاپلاستی

شاید از خود بپرسید که مگر بخیه‌های عمل لابیاپلاستی چند نوع می‌تواند داشته باشد؟ بخیه‌ها در برش‌های گوناگون جراحی مانند برش ترمیم و برش وی شکل نیز با یکدیگر متفاوت هستند اما این مورد که برای شما کدام یک از این شیوه‌ها بکار گرفته می‌شود، به تصمیم جراح زیبایی زنان بستگی دارد و نمی‌توان قطعی بیان کرد. هر دو روش بخیه بدون درد هستند و مشکلاتی که فکر می‌کنید را به همراه ندارند.

آیا بعد از لابیاپلاستی بخیه لازم است؟

این تصور میان بانوان وجود دارد که اگر لابیاپلاستی با لیزر انجام دهند دیگر در انتهای این تکنیک نیازی به بخیه زدن پوست وجود ندارد اما باید بدانید که این تصور کاملاً اشتباه است و اگر این مورد را از جایی خواندید، بدانید که بیهوده است زیرا حتی در این تکنیک، لیزر وظیفه انجام برش‌های لازم بر روی پوست را دارد و در انتهای فرآیند این عمل، انجام بخیه الزامی است. در هر حالتی از این عمل برای جمع کردن پوست و زیباسازی و دریافت نتیجه مناسب لازم است تا علاوه بر ظریف بودن برش‌ها، فرآیند بخیه زدن نیز به درستی انجام شود تا پوست به بهترین حالت ترمیم شود.

حتی با اینکه لابیاها در معرض دید نیستند اما از مواردی بشمار می‌روند که ممکن است یک خانم در برقراری رابطه جنسی با شریک خود، اعتماد به نفسش را از دست بدهد، بنابراین زیبایی و دقت در بخیه‌های بعد از جراحی لابیاپلاستی یکی از مهمترین بخش‌های این عمل محسوب می‌شود.

جنس نخ بخیه عمل لابیاپلاستی چیست؟

به طور کلی نخ‌های بخیه از جنس‌های معمولی نیستند و فقط برای این فرآیند مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نخ‌ها دارای انواع گوناگونی هستند که هر یک دارای مزایای متفاوتی بوده و برخی از آنها زود جذب و برخی دیگر کمی دیر جذب هستند. کرومیک و سیلک از متداول ترین نخ‌های بخیه هستند که برای عمل‌های زیبایی واژن مورد استفاده قرار می‌گیرند. جراح زنان برای ناحیه تناسلی از بهترین نخ‌های بخیه استفاده می‌کند.

آیا بخیه‌‌ های عمل لابیاپلاستی نیاز به کشیدن دارد؟

این جراحی با بی‌حسی انجام می‌گیرد و نیازی به بیهوشی عمومی فرد نیست. به طور کلی بخیه‌های مورد استفاده برای این جراحی از نوع جذبی هستند و اصلاً نیازی به کشیده شدن ندارند، بنابراین نیاز نیست که از این قسمت جراحی هراس داشته باشید.

بسیاری از بانوان به خاطر ترس از کشیدن بخیه در این ناحیه از انجام این عمل دوری می‌کنند. بخیه‌های بعد از لابیاپلاستی حدود یک هفته تا نه روز بعد به طور کامل جذب می‌شوند که البته این زمان ممکن است برای برخی افراد کمی طولانی‌تر شود.

بخیه‌‌های بعد از عمل لابیاپلاستی
بخیه‌‌های بعد از عمل لابیاپلاستی

چندین روز بعد از عمل، دکتر زنان شما مراجعه به مطب را توصیه دارد تا وضعیت بخیه‌ها را بررسی کند. ناگفته نماند که شاید برخی از پزشکان از بخیه‌های مدل کشیدنی برای این جراحی و حتی جراحی‌های دیگر مانند پرینورافی و واژینوپلاستی و موارد دیگر استفاده کنند، بنابراین در این مورد در جلسه مشاوره‌ای سوال کنید اما دکتر مائده احمدی برای عدم ایجاد ناخوشی برای زیباجویان از بخیه‌های جذبی استفاده می‌کند.

برای جلوگیری از آسیب به بخیه‌‌ لابیاپلاستی چکار کنیم؟

افرادی که این جراحی را انجام می‌دهند، بهتر است تا این نکات را برای سالم ماندن و عدم رساندن آسیب به بخیه‌ها بشناسند و رعایت کنند.

  • استفاده از سرویس بهداشتی غیر ایرانی
  • رعایت بهداشت مربوط به ناحیه تناسلی و جای بخیه‌ها
  • توجه کنید که بخیه‌ها بعد از استفاده از سرویس بهداشتی خیس نمانند.
  • برای جلوگیری از باز شدن بخیه‌ها، در مدت دو هفته اولیه پیاده روی انجام ندهید. علاوه بر پیاده‌روی از انجام دیگر فعالیت‌های سنگین و انجام ساده‌ترین ورزش‌ها نیز خودداری کنید.
  • در سه روز اول برای کاهش التهاب جای بخیه‌ها از کمپرس یخ استفاده کنید. هرچه التهابات زودتر کاهش یابد، بخیه‌ها فرصت بهتری برای جذب و ترمیم پیدا می‌کنند.
  • برای عدم آسیب رساندن به بخیه‌ها تا 40 روز رابطه برقرار نکنید تا بعد از جذب شدن نیز جای آ‌نها کامل خوب و پوست ترمیم شود.

همیشه به یاد داشته باشید که باید با دکتر زنان مشورت کنید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 3.5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *