این اختلال ممکن است در زنان میانسال بسیار رخ دهد که تاثیرات منفی بر روی روابط جنسی و رابطه عاطفی بین دو نفر داشته باشد. یکی از مسائل مهم میان زوجین، داشتن یک رابطه جنسی سالم است. در صورتی که مشکلی در این بین وجود داشته باشد به مرور زمان شریک جنسی شما نارضایتی خود را اعلام کرده و احاساسات میان زوجین با سردی و دوری رو به رو می‌شود. در این مقاله به دلایلی که باعث انواع مشکلات ارگاسمی می‌شود و چگونه می‌توان آنها را برطرف و درمان کرد نیز اشاره کردیم.

اختلال ارگاسم چیست؟

اختلال ارگاسم به معنای عدم توانایی در رسیدن به ارگاسم است. در ارگاسم تاخیری، شخص می‌تواند به ارگاسم برسد، اما نیاز به مدت زمان بیشتری دارد. در این حالت، ارگاسم ممکن است به صورت ناکامل و ضعیفی رخ دهد. در عدم رسیدن به ارگاسم، شخص نمی‌تواند به ارگاسم برسد و این مسئله می‌تواند در طول روابط جنسی ایجاد افسردگی و نا امیدی شود.

چه عواملی باعث اختلالات ارگاسم میشود؟

عوامل مختلفی می‌تواند باعث ایجاد اختلال ارگاسم شوند که می‌توان به فشار روانی، استرس، بیماری‌های جسمی، مصرف داروها، اعتیاد، مشکلات رابطه، و نقص ارتباط بین مغز و اعضای تناسلی اشاره کرد. علاوه بر این موارد که با روان و ذهن فرد در ارتباط است، گاهی مشکلات ارگاسمی به دلیل عدم تناسب‌هایی در ناحیه تناسلی بانوان است.

به عنوان مثال ممکن است که شما دارای لابیای بزرگ باشید و این لابیا ماژور جلوی روابط درست شما را بگیرد. لابیای پهن دهانه واژن را تحت تاثیر خود قرار داده و روابط جنسی را دچار اختلال می‌کند. یکی دیگر از مشکلات، گشادی واژن بانوان است که این روابط را میان زوجین با مشکل مواجه می‌کند و اغلب، نارضایتی به وجود می‌آورد که میتوان این مشکل را با تنگ کردن واژن درمان کرد.

چطور ارگاسم بهبود پیدا میکند؟

راه‌های کلی وجود دارند که ممکن است به بهبود ارگاسم کمک کنند که در ادامه به برخی از آنها اشاره کردیم:

  • درمان متمرکز بر حل مسئله
  • کاهش استرس و بهبود روابط عاطفی با همسر
  • تمرینات کگل برای تقویت عضلات کف لگن
  • افزایش اطلاعات در ارتباط با تکنیک‌های مختلف جنسی
  • استفاده از داروهای تجویزی با مشورت پزشک
  • اگر به دلیل داشتن لابیای بزرگ دچار مشکلات ارگاسمی شده‌اید، می‌توانید با انجام لابیاپلاستی این مورد را بهبود بخشید و یک رابطه موفق را تجربه کنید

هر فرد دارای مشکل جنسی متفاوت از دیگر افراد است که باید در این زمینه و سایر مشکلات زنانه با بهترین متخصص زنان مشورت کنید تا راه‌ حل ‌مناسب برای شما پیشنهاد شود.

درمان ارگاسم چه مزایایی دارد؟

درمان اختلال ارگاسم می‌تواند به شما کمک کند تا روابط جنسی و عاطفی خود را بهبود بخشید و به رضایت جنسی بیشتری برسید. این اختلال ممکن است باعث کاهش رضایت شما از زندگی جنسی و رابطه شما با شریک جنسی شود. در نتیجه، درمان این اختلال می‌تواند به شما کمک کند تا به زندگی جنسی و رابطه عاطفیتان ارزش بیشتری بدهید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهد.

چگونه بهترین روش درمانی را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن بهترین روش درمانی در مورد اختلال ارگاسم، اولین قدم این است که به یک پزشک یا مشاور جنسی مراجعه کنید. دکتر مائده احمدی متخصص زنان ابتدا دلیل بروز اینگونه اختلالات را بررسی و تشخیص می‌دهد و سپس بعد از آن، گزینه‌های درمانی را در اختیار شما قرار می‌دهد. درمان اختلال ارگاسم شامل درمان‌های دارویی و مشاوره جنسی است.

گاهی اندازه وجود این اختلال چندان نیست که از درمان‌های دارویی استفاده شود و با کمی رفع اضطراب این مسئله حل میشود و یا گاهی نیاز است تا جراحی ترمیمی واژن و یا لابیاپلاستی انجام شود تا مشکل ناحیه تناسلی به طور اساسی رفع شود. گاهی مشکلات ارگاسمی مربوط به موارد اختلالات هورمونی و یا دوران پیش از یائسگی است که متخصص زنان بهتری راه را برای درمان انتخاب می‌کند، اما به طور کلی باید توسط پزشک راه درمانی انتخاب گردد و شما برای رفع اینگونه مشکلات کاری به طور شخصی از دستتان بر نمی‌آید.

اختلال ارگاسم بر باروری چه تاثیری دارد؟

این مشکلات تاثیر مستقیمی بر باروری ندارد اما رسیدن به ارگاسم به گونه‌ای تاثیرگذار است که موجب می‌شود تا رابطه طولانی‌تر شود و تعداد اسپرم نیز افزایش بیابد و در ننتیجه احتمال باروری موفق افزایش پیدا میکند.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *