امروزه ابتلا به زگیل تناسلی و سایر بیماری‌های مقاربتی در میان خانم‌ها و آقایان بسیار رایج شده اما به دلیل عدم اطلاعات درست در رابطه با انواع این مشکل‌ها، نمی‌توانند در شرایط حساس تصمیم خوبی برای درمان خود بگیرند. شاهد این مورد هستیم که بسیاری از بانوان به استخرهای عمومی مراجعه نمی‌کنند تا ناگهان دچار زگیل تناسلی نشوند. توصیه داریم جهت کسب اطلاعات صحیح و پاسخ سوالات متداول شما در رابطه با انواع زگیل تناسلی و واکسن گارداسیل تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

آیا زگیل تناسلی با ژیلت منتقل میشود؟

بله، زگیل تناسلی از طریق ژیلت و یا تیغ به یک شخص دیگر قابل انتقال است اما چگونه؟ اگر فرد دارای زگیل تناسلی از ژیلت استفاده کرده باشد و آن را بر سطح زگیل خود کشیده باشد و یک فرد سالم از آن استفاده کند، به این بیماری دچار می‌شود. حتی این مورد را باید بدانید که فرد بیمار، در صورتی که ژیلت خود رادر ناحیه تناسلی دارای زگیل خود استفاده کرده باشد و سپس زیر بغل و یا صورت خود را با آن اصلاح کند، این نواحی را نیز درگیر این نوع زگیل‌ها خواهد کرد. بنابراین در استفاده از ژیلت‌ها بسیار احتیاط کنید و به هیچ عنوان از ژیلت و یا تیغ شخص دیگری استفاده نکنید.

انتقال زگیل تناسلی از طریق اپیلاسیون چگونه است؟

این مورد بسیار مهم است که ابزاری که برای اپیلاسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید یک بار مصرف باشند. در صورتی که شخصی به زگیل تناسلی و یا حتی تبخال تناسلی دچار باشد و در زمان اپیلاسیون، خون و یا ماده آبکی آنها بر سطح پوست اپیلاسیون کار برخورد کند نیز موجب درگیری او به این بیماری خواهد شد. همچنین اگر از این ابزار آلوده برای شخص دیگری که سالم است، استفاده شود، ایشان نیز به زگیل تناسلی دچار خواهد شد.

آیا نیاز به درمان زگیل تناسلی بانوان در تهران دارید؟ برای اینکار با مطب فوق تخصصی دکتر مائده احمدی به شماره 09102407324 تماس بگیرید.

انتقال زگیل تناسلی از لباس زیر ممکن است؟

در صورتی که شما لباس زیر یک شخص آلوده به زگیل تناسلی را بپوشید، احتمال بسیار زیاد شما هم به این موضوع دچار خواهید شد. شما نباید هیچگاه لباس زیر یک شخص دیگر را بپوشید حتی اگر وی یکی از افراد نزدیکتان باشد. همچنین لباس زیر کودک خود را هیچ زمان با شخص دیگری مشترک نکنید.

آیا استخر رفتن باعث زگیل تناسلی میشود؟

در استخرهای عمومی معمولاً نوع دیگری از زگیل بین افراد منتقل می‌شود. انتقال این نوع زگیل‌ها از طریق کف پا است. البته اگر یک شخص دارای زگیل تناسلی در یک محیط بنشیدند و ترشح زگیل آن به زمین بریزد و شخص سالم در همان ناحیه بشیند، حتی برای مدتی بعد به آن دچار می‌شود. به طور کلی برای در امان ماندن از این ویروس با درصد زیاد، بهتر است که واکسن گارداسیل استفاده نمایید.

آیا انتقال زگیل تناسلی از دستشویی ممکن است؟

بسیاری از خانم‌ها همیشه نگران هستند که حین استفاده از دستشویی‌های عمومی و سر راهی، دچار زگیل تناسلی شوند. حتی برخی از این افراد در محیط کار خود از سرویس بهداشتی به همین جهت استفاده نمی‌کنند. احتمال انتقال زگیل تناسلی از دستشویی وجود ندارد. شما نمی‌توایند حتی یک فردی که در خانوادتان به زگیل تناسلی دچار است را از سایر افراد جدا کنید. انتقال زگیل تناسلی از طریق دستشویی و حمام انجام نمی‌شود، بنابراین هراس در این زمینه بیهوده است.

نمونه کارهای درمان زگیل تناسلی

آیا از لیف حمام زگیل تناسلی انتقال می یابد؟

به طور کلی استفاده از لوازم شخصی دیگران درست نیست و حتی ممکن است که دچار قارچ واژن و یا عفونت واژن و بسیاری بیماری‌های دیگر شوید، اما زگیل تناسلی با لیف حمام متقل نمی‌شود اما این وسیله می‌تواند عاملی برای انتقال سایر بیماری‌ها باشد.

زگیل تناسلی با دست زدن منتقل میشود؟

این ویروس از راه تماس پوستی به راحتی انتقال می‌یابد. حتی اگر شما به اندام جنسی مبتلا به این نوع زگیل دست بزنید هم به آن دچار خواهید شد. به طور کلی اگر همسرتان به این مشکل دچار شده است، احتمال ابتلای شما بسیار زیاد است اما به جای نگرانی برای درمان سریع‌تر اقدام کنید.

در بوسیدن زگیل تناسلی منتقل میشود؟

اگر بوسیدن عمیق و به گونه‌ای باشد که فرد در ناحیه زبان زگیل داشته باشد و با آن برخورد داشته باشید، قطعاً به زگیل تناسلی مبتلا می‌شوید.

آیا با وجود زگیل تناسلی میتوان جراحی زیبایی واژن انجام داد؟

در صورتی که به زگیل تناسلی یا تبخال تناسلی دچار باشید، به هیچ عنوان نمی‌توانید جراحی‌های ترمیمی زنان نظیر لابیاپلاستی، واژینوپلاستی و پرینورافی را انجام دهید و باید تا بهبود کامل صبور باشید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 3 عدد و میانگین امتیازها 3.7]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *