زگیل تناسلی یکی از بیماری‌های شایع میان خانم‌ها و آقایان است که آمار زیادی را به خود اختصاص داده است. این بیماری دارای مدل‌های مختلفی بوده که برخی از آنها تا حدودی خوش‌خیم بوده و سایر آنها بدخیم هستند. اگر به ویروس عامل این بیماری یعنی همان HPV دچار شدید، باید در کمترین زمان بهترین متخصص زنان را برای خود انتخاب کنید و توسط ایشان معاینه و درمان شوید. این بیماری مقاربتی عوارض بسیاری دارد که گاهی تا مدت زمان طولانی فرد را درگیر می‌کند.

آشنایی با انواع زگیل تناسلی

زگیل تناسلی به دو نوع زگیل پوستی و زگیل تناسلی تقسیم می‌گردد که در ادامه ساختار هر یک را برایتان توضیح دادیم:

زگیل تناسلی

همانطور که از نامش پیداست بیشتر نواحی تناسلی را درگیر می‌کند اما در مکان دیگری که تماس جنسی با آنها برقرار شود و محیط رطوبت داشته باشد، مانند دهان نیز پیدایش خواهند داشت. اگر شخصی به این نوع از زگیل دچار باشد، با اولین ارتباط جنسی آن را به شریک جنسی خود منتقل میکند. برخی از انواع زگیل تناسلی تا حدودی کم خطر هستند اما اگر به این نوع از بیماری توجه نشود و هیچ راهی برای درمان پیش گرفته نشود، به مرور زمان به حالت‌های بدخیم تغییر پیدا کرده و نواحی بسیاری از درون و بیرون دستگاه تناسلی و مقعد را با مشکل مواجه می‌کند.

زگیل تناسلی سرطانی

گاهی فرد برای مدت طولانی به زگیل تناسلی دچار است و به دلیل سهل انگاری در پیگیری متوجه بدخیم بودن و سرطانی بودن نوع آن نمی‌شود. انواع سرطانی زگیل تناسلی به مرور زمان در صورت عدم درمان، میتواند موجب سرطان دهانه رحم، سرطان واژن و سرطان دهانه واژن و یا حتی سرطان آلت تناسلی شود.

زگیل پوستی

این نوع از زگیل‌ها بسیار شایع‌تر هستند اما ساده‌تر درمان می‌شوند و فرد را به اندازه نوع تناسلی این بیماری اذیت نمی‌کنند. میزان سرایت این نوع بیماری چندان زیاد نیست اما به هر حال مسری است. معمولاً به اندازه انواع زگیل تناسلی خطرناک نیستند و بهبود راحت‌تر و با سرعت بیشتری دارند.

آیا نیاز به درمان زگیل تناسلی بانوان دارید؟ برای اینکار میتوانید با شماره 09102407324 تماس بگیرید.

آیا زگیل تناسلی با زگیل معمولی فرق دارد؟

تمامی این زگیل‌ها از یک ویروس HPV به وجود می‌آیند و عامل پیدایش این دو مدل زگیل یکسان است. این ویروس تیپ‌های مختلفی دارد که برخی از آنها نوع مقاربتی هستد و با تماس جنسی به سایر افراد منتقل می‌شوند. هر تیپ از ویروس HPV رفتار متفاوتی با یکدیگر دارند که برخی از آنها فقط منجر به زگیل‌های معمولی در نواحی دست و پا و یا کف پا می‌شوند.

زگیل‌های معمولی گاهی حتی بدون درمان و لیزر بعد از گذشت حدود یک ماه و یا بیشتر به طور خود به خود تا حدودی بهبود می‌یابند اما زگیل تناسلی بدون استفاده از روش‌های درمانی فقط رو به بدتر شدن می‌رود و پیشرفتی به سمت بهبود نخواهد داشت و حتی نواحی اطراف را نیز به سرعت زیادی در بر می‌گیرد.

نمونه کارهای درمان زگیل تناسلی

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟

این بیماری به طور مشخص دارای علامتی است که اغلب افراد بعد از ابتلا به آن، متوجه خواهند شد که به زگیل تناسلی دچار شده‌اند. اگر به طور ناگهانی با زائده‌هایی برجسته حتی با رنگ ملایم در ناحیه تناسلی و یا اطراف مقعد، کیسه بیضه، دهانه رحم یا سایر مناطق بدن شدید، باید بدون از دست دادن زمان به متخصص زگیل تناسلی مراجعه کنید.

بسیاری از افراد علائم خفیفی از این بیماری دارند اما به آن بی‌توجهی می‌کنند و زمانی که برای انجام یک جراحی ترمیمی زنان مانند لابیاپلاستی، واژینوپلاستی و هودکتومی اقدام می‌کنند متوجه بیماری مقاربتی خود می‌شوند. اگر شما بتوانید این برجستگی‌ها را از نزدیک مشاهده کنید، می‌بینید که از نظر ظاهری تا حدودی شبیه به گل کلم هستند.

زگیل تناسلی انواع مختلفی مانند گل کلم دارد.
زگیل تناسلی انواع مختلفی مانند گل کلم دارد.

بسیاری از افراد تصور دارند که این مشکل فقط در بانوان است و یا فقط برای ناحیه تناسلی رخ می‌دهد اما باید بدانید که آقایان نیز به این بیماری مقاربتی دچار می‌شوند و کاملاً از دو جنس مختلف به یکدیگر قابل سرایت است. همچنین زگیل تناسلی در نواحی دیگری که ممکن است تماس جنسی با فرد بیمار داشته باشد نظیر دهان، زبان و مقعد به وجود می‌آیند.

برای درمان زگیل تناسلی بانوان چکار کنیم؟

برای درمان زگیل تناسلی در تهران با مطب فوق تخصصی دکار مائده احمدی به شماره 09102407324 تماس بگیرید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 3]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *