یکی از سوالات رایج در خانم‌ها و آقایان این است که انتقال زگیل تناسلی در رابطه جنسی چگونه است؟ آیا نباید با شخصی که به زگیل تناسلی دچار است، رابطه جنسی برقرار کرد؟ آیا راهی وجود دارد که حین سکس به زگیل تناسلی دچار نشویم؟ برای رهایی از تمامی این ترس‌ها و یافتن پاسخ سوالات خود ما را تا پایان مقاله همراهی کنید. در این مقاله به طور جامع به موضوع انتقال زگیل از طریق رابطه جنسی خواهیم پرداخت.

آیا انتقال زگیل تناسلی از طریق سکس ممکن است؟

زگیل تناسلی در دسته بیماری‌هایی قرار دارد که به راحتی از طریق برقراری هرگونه رابطه جنسی قابل انتقال است. یکی از شروطی که زگیل از این نوع را منتقل می‌کند، برخورد مخاط پوست به زگیل تناسلی است. این اتفاق معمولاً در روابط دهانی، روابط مقعدی و روابط از طریق واژینال نیز شایع است. در تمامی شرایط گفته شده، پوست فرد سالم با زگیل‌های فرد بیمار برخورد داشته و به سرعت درگیر این بیماری خواهد شد. انتقال این نوع زگیل میان خانم‌ها و آقایان تفاوتی ندارد و از هر دو جنس به راحتی به یکدیگر انتقال می‌یابد.

برای درمان زگیل تناسلی در تهران با مطب فوق تخصصی دکتر مائده احمدی به شماره 09102407324 تماس بگیرید.

انتقال زگیل تناسلی در افراد همجنسگرا

انتقال این نوع بیماری در افراد همجنسگرا هیچ فرقی با روابط میان دو جنس مختلف ندارد. یعنی در این اشخاص نیز در صورت برخورد مخاط پوست به زگیل تناسلی، این بیماری به شخص سالم از هر جنسی نیز منتقل می‌شود.

انتقال زگیل تناسلی از طریق لباس زیر

برخی از افراد با مراجعه به مطب نگران این موضوع هستند که قبل از برقراری رابطه جنسی با فرد بیمار متوجه زگیل تناسلی وی شدند اما دستشان با لباس زیر وی برخورد داشته است. حال میخواهند بدانند از این طریق نیز به این ویروس دچار می‌شوند یا خیر؟ پاسخ به این سوال منفی است. امکان انتقال زگیل تناسلی از لباس زیر شخص بیمار نیز وجود ندارد، اما باید در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان از لباس زیر یک شخص دیگر استفاده نکنید زیرا اگر مایع درونی زیل تناسلی وی به لباس زیر برخورد داشته و لباسش آلوده باشد و سپس شما آن را بپوشید، ممکن است تا حدودی درگیر این بیماری شوید.

آیا از برخورد دست با زگیل حین مقاربت به آن دچار میشویم؟

این ویروس نواحی تناسلی را به شدت آلوده و تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این ویروس در صورت عدم پیگیری یکی از عاملین به وجود آمدن سرطان در بدن است. ویروس hpv ممکن است منجر به سرطان دهانه رحم، سرطان آلت تناسلی، سرطان مقعد و یا حتی سرطان گلو شود.

طبق تحقیقات انجام شده در علم پزشکی، احتمال ابتلا به زگیل تناسلی در افرادی که شریک جنسی آنها دچار این بیماری بوده است بسیار زیاد بوده و حتی اگر شخص این زگیلها را در دستان خود داشته باشد، به راحتی مسبب انتقال آنها می‌شود. بنابراین خطر انتقال بسیار زیاد است و تقریباً راهی برای جلوگیری از این موضوع وجود ندارد. به همین دلیل توصیه متخصص زنان این است که در سنین پایین، واکسن گارداسیل را استفاده کنید تا نسبت به این مشکل تا حدودی مصون شوید.

نمونه کارهای درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی بعد از چند وقت نمایان میشود؟

به طور کلی، ممکن است شما بعداز یک ماه آلوده شدن به این ویروس، دچار زگیل تناسلی شوید و یا حتی این مدت زمان در بعضی افراد به 4 ماه نیز می‌رسد. معمولاً اینگونه است که هر چه زودتر متوجه این مشکل شوید، درمان آن سریع‌تر و راحت‌تر خواهد بود.

آیا بعد از لیزر زگیل تناسلی میتوان رابطه داشت؟

مدت زمان بهبودی برای هر فرد از 2 تا 5 هفته متفاوت است. بهتر است که جهت اطمینان از عدم آلوده کردن شریک جنسیتان، از برقراری رابطه جنسی در این مدت زمان نقاهت و تا از بین رفتن کامل ناحیه تحت درمان خودداری کنید.

رابطه جنسی بعد از کرایوتراپی زگیل تناسلی چگونه است؟

خانم‌ها ممکن است که تا مدت 3 هفته ترشحات آبکی واژن داشته باشند که در این مدت باید بسیار زیاد به بهداشت ناحیه تناسلی خود اهمیت دهند و تا این زمان نباید رابطه جنسی برقرار کنند.

اگر همسرم زگیل تناسلی داشته باشد باید چکار کنم؟

در صورتی که همسرتان این مشکل را با شما مطرح کرد، به او اعتماد داشته باشید و در ابتدا تا حدودی اطلاعات خود را در مورد این بیماری بالا ببرید. سپس برای درمان و بهبود زگیل تناسلی و سایر آزمایشات و اقدامات لازم هر چه سریع‌تر به پزشک مربوطه مراجعه نمایید. رایج‌ترین راه انتقال زگیل تناسلی، برقراری رابطه جنسی است و لازم به ذکر است که این ویروس دارای 100 نوع است. بنابراین باید تشخیص داده شود که زگیل تناسلی شما از چه نوعی غیر سرطانی و یا بدخیم است.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 7 عدد و میانگین امتیازها 3.9]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *