آیا دختران باکره به سرطان رحم دچار می‌شوند؟ این مورد فقط برای بانوان دارای رابطه جنسی فعال است؟ همانطور که می‌دانید، سرطان رحم در اثر ویروس پاپیلومای انسانی رخ می‌دهد که البته میان بانوان از مهمترین بیماری‌ها بشمار میرود. این بیماری اغلب برای خانم‌های متاهل در رده سنی 25 سال به بالا ایجاد می‌شود اما آیا این مسئله درست است که دختران باکره هم دچار سرطان رحم می‌شوند؟

آیا دختران باکره به سرطان رحم دچار میشوند؟

در همین ابتدا باید گفت که پاسخ به این سوال مثبت است و دختران باکره هم به سرطان رحم دچار می‌شوند. البته ناگفته نماند که این نوع سرطان در نوجوانان و جوانان و دختران باکره بسیار نادر است اما احتمال بروز آن صفر نیست. اگر سرطان رحم برای فردی پیش آید و به موقع پیگیری و درمان نشود، حتماً به بافت‌های دیگر رحم و سایر نواحی سرایت می‌کند.

متاسفانه این سرطان برای نوجوانان و دختران باکره علائم شایعی به همراه ندارد و به همین دلیل اشخاص دیر متوجه این بیماری می‌شوند.

سرطان رحم در دختران باکره
سرطان رحم در دختران باکره

نکته دیگر اینکه اشخاص مجرد، تست پاپ اسمیر و چکاپ‌های دوره‌ای در این زمینه انجام نمی‌دهند و این خود عاملی برای عدم تشخیص این سرطان خواهد بود. این سوال برای برخی افراد پیش می‌آید که سرطان رحم برای اشخاص دارای رابطه جنسی فعال رخ می‌دهد اما دختران باکره چرا به آن دچار می‌شوند؟ به هر حال ممکن است که از طرق دیگر، دستگاه تناسلی دختر باکره با ترشحات زگیل تناسلی برخورد و یا در اثر انتقال ویروس پاپیلوما به سرطان رحم دچار شود.

نقش وراثت در سرطان رحم دختر مجرد چیست؟

به طور کلی باید بیان کنیم که وراثت و ژنتیک در این بیماری به سرطان رحم در دختران مجرد ارتباطی ندارد زیرا این ارث فقط می‌تواند در خانم‌های میانسال یا اشخاص متاهل بالای 25 سال اثر بگذارد. سرطان رحم یا سرطان دهانه رحم از انواع آدینوکارسینوم است که به دختر مجرد منتقل نمی‌شود اما این مورد را باید بیان کنیم که سندرم‌های ژنتیکی از نوع بدخیم ممکن است حتی دستگاه تناسلی دختران مجرد را تحت تاثیر قرار دهد و دختران زیر 20 سال هم به سرطان رحم دچار شوند.

علائم سرطان رحم در دختران مجرد

شاید در ابتدای شروع این بیماری علائمی خاص به همراه نداشته باشد اما این مسئله بسیار صادق است که برای دختران باکره هم نشانه‌هایی وجود دارد. اگر تمامی افراد حتی دختران باکره و مجرد به نشانه‌های غیر طبیعی دستگاه تناسلی خود توجه کنند، زودتر متوجه بیماری‌های خود می‌شوند و به همین ترتیب اقدامات درمانی سریعتر انجام می‌گیرد و از بروز اتفاقات ناخوشایندتر جلوگیری می‌شود.

  • چرخه‌های قاعدگی بسیار طولانی
  • ترشحات غیر عادی با بوی بد
  • مشکلات ادراری نظیر احتباس ادرار در دختران باکره
  • کم خونی‌های شدید در افراد مجرد می‌تواند حاکی از این سرطان بدخیم باشد.
  • فرد بین دو چرخه قاعدگی خود، خونریزی‌های خفیف یا لکه بینی داشته باشد.

سرطان رحم در دختران باکره چگونه درمان میشود؟

دختران باکره هم همانند بیماران دیگر باید خیلی سریع تحت معاینه توسط دکتر زنان قرار بگیرند. این مورد باید ابتدا مشخص شود که تومور بدخیم که این بیماری را رقم زده است، از چه ناحیه‌ای از رحم به وجود آمده و آیا فقط در همان قسمت پیشرفت داشته است؟ به طور کلی تومور بدخیم سرطان این ناحیه نیز باید از رحم خارج گردد که به دلیل باکره بودن فرد، بهترین تصمیم باید توسط متخصص زنان شما گرفته شود.

  • جراحی با لیزر
  • ریشه کنی انجمادی
  • برداشتن سلول‌های بیمار
  • روش‌های جراحی نیز مانند هیسترکتومی و موارد مشابه وجود دارد که استفاده از آنها نیازمند بررسی‌های بیشتر پزشک است.

درمان سرطان رحم در دختران باکره، بدون حذف پرده بکارت انجام می‌شود و سلول‌های سرطانی به طور کامل از بین می‌روند. دختران باکره باید به رعایت بهداشت و تمیزی ناحیه تناسلی خود اهمیت دهند تا به عفونت واژن و مشکلات مرتبط با دستگاه تناسلی دچار نشوند زیرا درمان این نوع بیماری‌ها در افرادی که دارای پرده بکارت هستند، کمی پیچیده است و ممکن است که شخص تا حدودی دچار چالش و ناراحتی شود. به طور کلی دانستید که با مشاهده علائم غیرطبیعی در این رابطه بدون از دست دادن زمان به بهترین متخصص زنان مراجعه نمایید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 3 عدد و میانگین امتیازها 2.3]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *