شما با عمل زیبایی واژن آشنایی دارید اما در ارتباط با مراقبت‌های بعد از عمل واژن چه می‌دانید؟ این عمل هم به صورت تکنیک‌های جراحی و هم لیزری قابل انجام است و مراقبتهای بعد از هر یک از آنها تا حدودی مشابهت دارد. ناحیه تناسلی یکی از نواحی بسیار مهم برای خانم‌ها بشمار می‌رود که باید به زیبایی و سلامت آن اهمیت داده شود. تمامی جراحی‌های زیبایی که مربوط به نواحی تناسلی هستند، بسیار حساس بوده و باید با احتیاط و دقت انجام شوند تا هیچ عارضه‌ای به وجود نیاید. در ادامه به برخی از نکات مراقبتی مهم اشاره کردیم.

مراقبتهای بعد از عمل تنگ کردن واژن

عمل واژینوپلاستی همانند عمل لابیاپلاستی دارای دوران نقاهت سخت و مراقبت‌های چندان دشواری نیست. خونرسانی به ناحیه تناسلی به گونه‌ای است که هر گونه زخم و جای بخیه و جراحی به سرعت بهبود می‌یابد. برخی از مراقبتها عبارتند از:

  1. به هیچ عنوان بعد از انجام عمل زیبایی واژن از تامپون استفاده نکنید.
  2. شما باید حدود یک ماه و نیم تا دو ماه برقراری رابطه جنسی را به تعویق بی‌اندازید.
  3. باید مراقب باشید که به ناحیه ژنیتال تا 10 روز هیچ ضربه‌ای وارد نشود و یا با فشار ننشینید.
  4. مشابه با مراقبت‌های بعد از لابیاپلاستی، نباید از استخر عمومی و یا وان حمام مشترک استفاده کنید.
  5. جراح زنان برای شما آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند که باید تا پایان دوره نقاهت آن را مصرف کنید.
  6. برای این ناحیه از بخیه‌های جذبی استفاده می‌شود و دیگر نیاز نیست که فرد استرس کشیدن بخیه‌ها را داشته باشد.
  7. از انجام تمامی حرکات و فعالیت‌هایی که به واژن، فشار وارد کند و همچنین از انجام فعالیت‌های ورزشی تا دو ماه خودداری کنید. به مدت دو ماه از برداشتن اجسام سنگین از زمین خودداری کنید. شما نباید به حالت خمیده، جسمی را از زمین بلند کنید.
  8. شما در این دوره نقاهت باید مراقب باشید، مواد غذایی را مصرف کنید که دچار یبوست نشوید تا فشار ناشی از آن برای شما ایجاد نشود.
  9. احتمال اینکه شما در ناحیه بخیه‌ها دچار خارش و کمی سوزش شوید، وجود دارد که نشانه بدی نیست و حاکی از بهبود و جذب آنها است.
  10. باید توجه داشته باشید که ناحیه تناسلی باید بعد از هر بار استفاده از سرویس بهداشتی، باید اندام خود را به خوبی با یک دستمال تمیز خشک نمایند تا عفونت برای جای عمل ایجاد نشود. باکتری‌ها در نواحی مرطوب بسیار مستعد رشد هستند و به همین دلیل باید بعد از شست و شوی این ناحیه با آب و صابون، تمامی نواحی را خشک نمایید.

موارد احتیاطی برای عمل واژن

خانم‌ها باید بدانند که برای انجام جراحی واژینوپلاستی از سلامت کامل برخوردار باشند. به عنوان مثال، نباید در این زمان به زگیل تناسلی و یا بیماری‌های مقاربتی دچار باشید. اگر به هر یک از این موارد دچار هستید، باید ابتدا دوره درمانی را بگذرانید و در صورتی که متخصص زنان اجازه داد به انجام این نوع جراحی‌های زیبایی واژن بپردازید.

در صورتی که قصد انجام زایمان طبیعی در چند وقت آینده را دارید، بهتر است که ابتدا زایمان خود را به پایان برسانید و بعد از گذراندن یک تا دو ماه دوران نقاهت، به انجام عمل واژینوپلاستی بپردازید. همچنین اگر به سرفه‌های مزمن دچار هستید ممکن است که بعد از انجام این جراحی با سرفه‌ها دچار فشار در ناحیه ژنیتال شوید، بنابراین ابتدا این مورد را درمان کنید و سپس به انجام جراحی‌های زیبایی واژن بپردازید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *