از تکنیک‌های پیشرفته برای ایجاد زیبایی و جوانسازی ناحیه تناسلی، لابیاپلاستی است که امروزه اکثر بانوان تا حدودی با این روش آشنایی دارند، اما مسئله مهمی که باید قبل از انجام این روش بدانید، مراقبت‌های بعد از لابیاپلاستی است زیرا نکات مراقبتی به گونه‌ای است که تاثیر بسیار زیادی در نتایج حاصل از عمل دارد.

آیا نیاز به لابیاپلاستی در تهران دارید؟ برای اینکار میتوانید با مطب فوق تخصصی دکتر مائده احمدی به شماره 09102407324 تماس بگیرید.

مراقبتهای هفته اول بعد از لابیاپلاستی

مهمترین نکات مراقبتی بعد از جراحی لابیاپلاستی مربوط به یک هفته اول پس از عمل است که در ادامه بیان کردیم:

روزهای اولیه بعد از لابیاپلاستی، تا حدودی لب‌های داخلی و خارجی لابیاها متورم هستند و حتی ممکن است که پوست بالای کلیتوریس نیز برجسته و دارای التهاب باشد. بنابراین لبه‌های واژن در این زمان فرم طبیعی ندارند و بسیار متورم هستند و تا حد بسیاری از التهاب به سمت کشیدگی رفته‌اند. برای رفع این مسئله، می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید اما باید دقت کنید که این کمپرس را به طور مدت زمان طولانی بر روی ناحیه واژن قرار ندهید و باید هر 5 دقیقه فاصله زمانی ایجاد کنید.

برخی افراد حتی چندین روز قبل از انجام این جراحی زیبایی واژن، به مصرف داروهای ضد التهاب می‌پردازند تا از بروز این عوارض پیشگیری کنند اما برای انجام این کار باید با بهترین جراح لابیاپلاستی مشورت کنید.

اکثر بانوان اظهار دارند که هنگام ادرار کردن بعد از این جراحی با سوزش ادرار مواجه هستند زیرا این ناحیه در آن زمان دارای بخیه است. شما باید توجه داشته باشید که در این زمان با استفاده از یک اسپری آب، این ناحیه را از ادرار پاشیده شده پاگ کنید تا سوزش از بین برود.

اصطکاک در اثر راه رفتن زیاد در روزهای اولیه گاهی بسیار آزار دهنده است. به همین دلیل باید در دو تا سه روز اولیه بعد از لابیاپلاستی، استراحت مطلق داشته باشید و چندان راه نروید و به فعالیت نپردازید تا این ناحیه دچار اذیت نشود.

در هفته اول بعد از جراحی لابیاپلاستی، ناحیه تناسلی را تا جای ممکن تمیز نگه دارید تا جای بخیه‌ها دچار عفونت نشوند.

به یاد داشته باشید که تا سه روز منتظر کاهش التهابات یا از بین رفتن کبودی و بازگشت لابیا به حالت طبیعی نباشید. احتمالاً در این دوران یک روز با کاهش التهابات لابیا و گاهی با افزایش تورم این ناحیه رو به رو خواهید بود. اگر در این زمان احساس کردید که لابیاها از نظر اندازه نامتقارن هستند، نگران نباشید زیرا با برطرف شدن تورم، اینگونه مشکلات از بین می‌رود.

در این روزها بهتر است که به هیچ عنوان لباس زیر تنگ و غیر نخی استفاده نکنید تا فشار به این ناحیه وارد نشود. برای اینکه ناچار به استفاده از لباس زیر نباشید، ترجیح بر این است که تا سه روز در خانه به استراحت بپردازید.

مراقبتهای هفته دوم و سوم بعد از لابیاپلاستی

در این هفته میزان تورم بسیار کاهش یافته و فرم طبیعی لابیاها تا حدودی نمایان میشود. جراح لابیاپلاستی قبل از انجام این تکنیک برای شما داروهای ضد درد و آنتی‌بیوتیکی تجویز می‌کند که در این زمان می‌توانید از آنها استفاده کنید. تمامی داروهای آنتی‌بیوتیکی باید طبق دستور پزشک مصرف شوند تا دچار مشکلات عفونتی در جای برش‌ها و بخیه‌های لابیاپلاستی نشوید.

در هفته دوم احتمالاً در ناحیه لابیاها خارش داشته باشید که بسیار طبیعی است. این نوع خارش‌ها به دلیل بهبود جای بخیه‌ها رخ می‌دهد اما شما باید مراقب باشید که آنها را لمس نکنید تا آزرده نشوند.

شما با گذراندن هفته اول بعداز عمل، یعنی سخت‌ترین قسمت نقاهت جراحی زیبایی واژن را پشت سر گذاشته‌اید اما باید همچنان به نکات مراقبتی اهمیت دهید. وارد شدن هرگونه فشار به ناحیه لابیاها، ممکن است خونریزی را برای شما به وجود آورد. برخی از پزشکان برای این ناحیه از بخیه‌های جذبی استفاده می‌کنند اما در صورتی که صلاح ببینند و بسته به شرایط ممکن است که از بخیه‌های کشیدنی نیز بهره ببرند.

هفته چهارم بعد از لابیاپلاستی

بخیه‌های جذبی در این زمان از بین رفته‌اند و شما می‌توانید در این هفته به فعالیت‌های عادی روزمره خود بازگردید. اما باید به این نکته توجه کنید که هنوز باید برای برقراری رابطه جنسی صبور باشید.

هفته پنجم بعد از لابیاپلاستی

شما از هفته پنجم به بعد میتوانید به برقراری رابطه جنسی اما کمی محدود بپردازید. شما باید زمان انجام جراحی لابیاپلاستی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که عادت ماهانه شما در طول دوران نقاهت اولیه رخ ندهد و نیاز نباشد که شما از نوار بهداشتی در این زمان استفاده کنید، زیرا همانطور که دانستید محیط لابیاها نباید مرطوب و یا آلوده باشد.

چه زمانی نیاز است به پزشک مراجعه کنید؟

اگر شما بهداشت ناحیه تناسلی را به خوبی رعایت کنید، دچار بوی بد واژن در این زمان نمی‌شوید. بوی بد واژن بعد از لابیاپلاستی گاهش حاکی از بروز عفونت است که بهتر است در این زمان شما با جراح خود مشورت کنید تا بررسی‌های بیشتر برای اطمینان خاطر صورت گیرد. همچنین اگر در زمان بهبودی مثل هفته دوم بعد از لابیاپلاستی دچار خونریزی شدید و یا لکه‌های خون مشاهده کردید، به پزشک خود اطلاع دهید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *