نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی باید چگونه باشد؟ آیا لازم است بعد از لابیاپلاستی مراقبت‌های لازم را برای حفظ نتیجه مطلوب به دست بیاورید؟ جراحی‌های زیبایی و ترمیمی زنان نظیر لابیاپلاستی هم جنبه زیبایی دارد و هم جنبه درمانی. برای کسب نتیجه مطلوب در این جراحی‌ها لازم است مراقبت‌های بعد از لابیاپلاستی را رعایت کنید. چون در غیر این صورت تکنیک مناسب به کارگرفته شده در جراحی شما ناکارآمد می‌شود.

به طور کلی نتیجه مطلوب در جراحی‌های ترمیمی بانوان زمانی به دست می‌آید که:

  • برای بهتره بردن از تکنیک‌های روز دنیا به بهترین جراح لابیاپلاستی مراجعه کنید.
  • مراقبت‌های بعد از جراحی را به درستی رعایت کنید.

نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از جراحی است که در ادامه مقاله بیشتر در مورد آنها توضیح دادیم.

چرا نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی مهم است؟

در نحوه خوابیدن بعد لابیاپلاستی باید به این نکته توجه کنید که موقعیتی را انتخاب کنید که به ناحیه تحت جراحی شما فشار وارد نکند. همچنین بتوانید به خوبی استراحت کنید. در صورتی که در نحوه خوابیدن بعد لابیاپلاستی مراقبت‌های لازم را به خرج ندهید، ممکن است با برخی عوارض پیش‌بینی نشده بعد از جراحی مواجه شوید.

دقت داشته باشید بعد این جراحی نباید به میزان زیاد بنشینید. همچنین قرار گرفتن به میزان زیاد در یک موقعیت ممکن است برای شما مضر باشد. بنابراین نحوه استراحت بعد جراحی مهم است، لازم است به آرامی در حرکت باشید.

آیا نیاز به لابیاپلاستی در تهران دارید؟ برای اینکار میتوانید با مطب فوق تخصصی دکتر مائده احمدی به شماره 09102407324 تماس بگیرید.

بهترین نحوه خوابیدن بعد لابیاپلاستی به چه صورت است؟

خوابیدن به صورت طاق باز حالتی است که کمترین فشار را به نواحی جراحی شما وارد می‌کند. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد بیش از 90 درصد کسانی که لابیاپلاستی می کنند، بعد جراحی به صورت پشت راحت‌تر می‌خوابند.

اگر می‌خواهید به یک طرف بخوابید، تحت هیچ عنوان این حالت را برای خواب با مدت زمان طولانی استفاده نکنید. همچنین می‌توانید برای راحتی بالشت میان دو پای خود قرار دهید.

همچنین اگر می‌خواهید تورم و سایر عوارض بعد از جراحی را کاهش دهید، می‌توانید زمانی که به صورت طاق باز استراحت می‌کنید، یک بالشت در زیر باسن خود قرار دهید. در هنگام خوابیدن و یا استراحت کردن به این نکته‌ها توجه کنید:

  • زیاد در حالت عمودی قرار نگیرید.
  • زیاد در یک حالت نمانید.
  • برای استراحت از تشک مخصوص استفاده کنید.
  • اگر به پشت می‌خوابید سعی کنید در روزهای اول کم زیر سر خود را بالا بیاورید.

نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی تا چه مدت بعد از عمل باید ادامه پیدا کند؟

در مدت زمانی که مراقبت‌های بعد از لابیاپلاستی را انجام می‌دهید، مهم است به نحوه خوابیدن درست بعد جراحی هم عمل کنید‌. دوران نقاهت بعد از جراحی 3 تا 6 ماه به طور می‌انجامد. در این مدت لازم است در نحوه خوابیدن خود بخصوص در روزهای اول بعد از عمل دقت کنید که در آینده با مشکل رو به رو نشوید.

رعایت نحوه درست خوابیدن چه تاثیری در نتایج دارد؟

لازم است نحوه خوابیدن را حداقل برای 10 روز اول بسیار جدی بگیرید. در غیر این صورت عوارض جبران‌ناپذیری برای شما ایجاد می‌شود. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش تورم در یکی از لابیاها یا هر دوی آنها
  • بهبودی دیر هنگام بخیه‌ها بعد از جراحی
  • امکان فشار به بخیه‌ها و خونریزی بخصوص در روزهای ابتدایی بعد از جراحی
  • امکان عدم هماهنگی در لابیاها

بعد از جراحی برای تحمل درد راحت‌تر به احتمال زیاد برای شما داروهای مسکن مصرف می شود‌ با کاربری به هنگام این داروها احتمالاً به غیر از کنترل درد شما خواب آلوده خواهید شد و نیاز دارید مدت بیشتری استراحت کنید و در رخت خواب باقی بمانید. بنابراین سعی کنید برای 4 تا 7 روز اول از یک همراه کمک بگیرید.

مزایای نحوه خوابیدن صحیح بعد جراحی

رعایت نحوه مناسب خوابیدن بعد از جراحی مزایایی دارد. از جمله آنها می‌توان به بهبودی زودهنگام اشاره کرد. همچنین وقتی شما می‌خوابید، درد کمتری را در دوران نقاهت خود حس خواهید کرد. به همین دلیل است که معمولاً توصیه می‌شود تا 3 روز بعد از جراحی استراحت مطلق داشته باشید و بعد از آن کم کم فعالیت‌های سبک و روزانه خود را شروع کنید.

سخن آخر

رعایت نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی تاثیر مستقیم در نتیجه جراحی شما دارد. برای کسب نتیجه مطلوب لازم است تا جای ممکن از عوارض دور بمانید. نحوه نادرست استراحت کردن می‌تواند در نتیجه جراحی شما تاثیر مستقیم داشته باشد. بنابراین لازم است شما هم مراقبت‌های لازم را در این زمینه به عمل آورید. مناسب‌ترین شکل خوابیدن بعد از لابیاپلاستی به صورت طاق باز است. برای کاهش عوارض جراحی می توانید از یک بالشت در زیر باسن خود استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه عوارض غیر منتظره، خیلی سریع پزشک خود را در جریان بگذارید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 3 عدد و میانگین امتیازها 4.7]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *