هدف از تزریق چربی به واژن یا تزریق ژل به واژن برای از بین بردن چین و چروک واژن و رفع پیری و سیاهی دور واژن است که طرفداران زیادی دارد. با توجه به اینکه انتخاب بهترین متخصص زنان تهران برای انجام این فرآیند دارای اهمیت بسیار است، مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به واژن نیز در نمایان شدن نتیجه و ماندگاری آن موثر است که در این مقاله به تمامی آنها با جزئیات کامل اشاره کرده‌ایم.

مراقبتهای بعد از تزریق چربی به واژن

نکات مراقبتی برای بعد از تزریق چربی به واژن بسیار مهم هستند زیرا ممکن است به دلیل عدم اطلاعات صحیح یک فرآیندی انجام دهید که بر نتیجه این تکنیک زیبایی برای ناحیه تناسلی تاثیر منفی داشته باشد.

به هر حال شما برای انجام این کار، هزینه می‌کنید و سختی‌هایی را تحمل می‌کنید که لازم است تا با انجام مراقبت‌های مناسب، نتیجه تزریق چربی به واژن را برای مدت زمان چندین ساله حفظ کنید.

مراقبتهای بعد از تزریق چربی به واژن
مراقبتهای بعد از تزریق چربی به واژن

این نکات مراقبتی تا حدودی مشابه با مراقبت‌های بعد از تزریق ژل به واژن هستند که هر یک از اهمیت زیادی برخوردارند:

  • بعد از انجام این تکنیک زیبایی به مدت 72 ساعت از استحمام بپرهیزید.
  • بعد از تزریق چربی به واژن، از فشار و ماساژ ناحیه تزریق خودداری کنید زیرا این عمل باعث حرکت چربی و آب شدن آن می‌شود. به طور کلی با این کار، حرکت چربی را رقم می‌زنید که ممکن است یک فرم نازیبا در ناحیه واژن ایجاد کند.
  • در ناحیه تزریق چربی به دلیل استفاده از سوزن برای تزریق ممکن است جای آن همانند یک زخم کوچک باشد اما این جای سوزن به اندازه‌ای نیست که نیاز به پانسمان یا نگهداری خاصی داشته باشد، فقط کافیست تا این ناحیه را کاملاً تمیز نگه دارید.
  • قبل و بعد از تزریق چربی به واژن از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث خونریزی در ناحیه تزریق شود. گاهی باعث کبودی و خون مردگی خواهد شد. شما این دارو‌ها را نباید خودسرانه قطع کنید و حتماً توجه کنید که زیر نظر پزشک باشد.
  • استعمال دخانیات و مشروبات الکلی را بعد از تزریق چربی به واژن متوقف کنید، زیرا روند درمان و بهبودی را آهسته کرده و بر میزان ایجاد کبودی بعد از تزریق نیز موثر است.
  • داروهای تجویزی پزشک که برای از بین بردن درد و جلوگیری از بروز عفونت به شما داده می‌شود را تا پایان دوره مصرف کنید.
  • با توجه به اینکه دوران نقاهت تزریق چربی به واژن به طور کلی، کوتاه است باید به مدت یک هفته از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید. همچنین در این مدت نباید به باشگاه بروید.
  • از رفتن به محیط‌های عمومی مرطوب مانند استخر و آب گرم خودداری کنید. همچنین به مدت یک ماه از رفتن به جکوزی و استخر آب داغ اجتناب کنید زیرا ممکن است موجب حرکت چربی تزریق شده به ناحیه تناسلی شوند.
  • برای اینکه در ناحیه زخم سوزن دچار عفونت نشوید، باید از لباس زیر نخی و غیر چسبان استفاده کنید. همچنین در این زمان از پوشیدن لباس‌های چسبان خودداری کنید تا تغییر فرم در چربی‌های تزریق شده ایجاد نشود. یک مرتبه در روز لباس زیر خود را تعویض کنید.
  • توجه داشته باشید که بعد از انجام این فرآیند زیبایی واژن به مدت یک ماه و نیم از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.
  • برای کاهش التهابات و کبودی و ثبات حالت ایجاد شده جدید، از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از رژیم غذایی مناسب حاوی ویتامین و مواد مغذی استفاده کنید. سعی کنید در این دوران دچار یبوست و یا اسهال شدید نشوید زیرا باعث فشار به ناحیه تزریق چربی می‌شود.

بعد از تزریق چربی به واژن چند روز باید مراقبت انجام دهیم؟

به طور کلی مدت زمان هر نوع مراقبت متفاوت بوده و برخی از آنها فقط لازم است که 72 ساعت اولیه رعایت شوند اما برای برخی موارد مانند برقراری رابطه جنسی باید حدود نزدیک دو ماه صبور باشید.

آیا مراقبتهای بعد از تزریق چربی به واژن ماندگاری نتیجه را افزایش میدهد؟

پاسخ به این سوال مثبت است. هر یک از نکات مراقبتی به تنهایی موجب افزایش میزان دوام و ماندگاری نتیجه تزریق چربی به ناحیه تناسلی خواهد شد. عدم رعایت برخی از این مراقبت‌ها ممکن است از مدت زمان ماندگاری آن بکاهد.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 4 عدد و میانگین امتیازها 3.5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *