ورم و التهاب بعد از لابیاپلاستی موردی بسیار طبیعی است اما آیا این مسئله می‌تواند برای فرد خطرناک شود؟ آیا همه خانم‌ها بعد از لابیاپلاستی در این ناحیه تورم خواهند داشت؟ چه مدت زمانی طول می‌کشد تا این ورم کاهش یابد و از بین برود؟ در حین جراحی پوست لابیا ماژورها دستخوش تغییرات قرار گرفته و موجب التهاب و تورم در عروق لنفاوی اندام تناسلی می‌شوند. در این مقاله به طور کامل در رابطه با این موضوع صحبت می‌کنیم و اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

دلیل ورم بعد از لابیاپلاستی چیست؟

هرگونه برش در هر سطح پوستی موجب التهاب و تورم در آن ناحیه خواهد شد. اندام تناسلی دارای عروق بسیار زیادی بوده اما با اینکه طی جراحی لابیاپلاستی، فقط مقدار پوست اضافی و افتاده لابیا برداشته می‌شود اما به دلیل برش چه با لیزر و چه تکنیک جراحی، ورم بعد از لابیاپلاستی ایجاد خواهد شد. ورم بعد از این جراحی چندان نگران گننده نیست اما برخی بانوان برای انجام این عمل زیبایی واژن، از بروز این مسئله هراس دارند و تصورشان بر این است که به اعصاب جنسی آنها آسیب وارد می‌شود اما باید بدانید که اینطور نیست و علت این ورم فقط ایجاد تغییرات و برش‌های پوست است که به مرور برطرف خواهد شد.

بانوان معمولاً به دلایل دفورمه بودن لابیاها یا ظاهر نامناسب و یا پوست شل و افتاده و حتی چروک در این ناحیه به انجام این جراحی روی می‌آورند. ورم بعد از لابیاپلاستی در دسته شایع‌ترین عوارض بعد از این جراحی است اما جای نگرانی چندانی ندارد.

دلیل ورم بعد از لابیاپلاستی چیست؟
دلیل ورم بعد از لابیاپلاستی چیست؟

اگر احساس کردید که این مقدار التهاب و تورم در ناحیه لابیاها بیش از اندازه معمول است و حالتی غیر طبیعی دارد، می‌توانید برای معاینه حضوری به جراح زنان خود مراجعه کنید. اگر بهترین متخصص و جراح زنان را برای این عمل انتخاب کنید، با مشکلات غیر معمولی مواجه نمی‌شوید.

چه مدت طول میکشد تا ورم بعد از لابیاپلاستی بهبود یابد؟

هرچه تکنیک‌های زیبایی بر ناحیه تناسلی به طور همزمان با لابیاپلاستی بیشتر باشد، میزان ورم نیز بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال اگر همزمان با این عمل ترمیمی، عمل تنگ کردن واژن یا پرینورافی انجام دهید نیز مقدار تورم در تمامی نواحی تناسلی افزایش می‌یابد. معمولاً ورم بعد از لابیاپلاستی شما حدود دو هفته تا یک ماه زمان لازم دارد تا به مرور برطرف شود که البته این زمان برای برخی افراد کوتاهتر و برای برخی اشخاص طولانی‌تر خواهد بود. اگر همزمان با لابیاپلاستی، تزریق بوتاکس به واژن انجام دادید، نتیجه این دو فرآیند را دیرتر از مدت‌های مشخص شده مشاهده خواهید کرد و مدتی طولانی‌تر ورم را تجربه می‌کنید.

آیا دارو برای کاهش ورم بعد از لابیاپلاستی وجود دارد؟

جراح زنان بعد از انجام این عمل، علاوه بر داروی آنتی بیوتیک از دارو‌های ضد التهاب و ضد تورم و همچنین مسکن نیز استفاده می‌کند. یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش التهاب بعد از عمل لابیاپلاستی، استفاده از دارو‌های این چنینی است. در مقابل فرد باید بداند که این دارو‌ها را خودسرانه کم یا زیاد نکند و حتماً تا زمان تجویز شده مصرف نماید. هرچه برش برای برداشتن پوست اضافی لابیا کمتر و ظریف‌تر باشد، در مدت زمان کمتری ترمیم می‌شود.

برای کاهش ورم بعد از لابیاپلاستی چکار کنیم؟

تورم بعد از لابیاپلاستی از همان بعد انجام عمل شروع می‌شود. توصیه بر این است که از همان ابتدا با مشورت پزشک خود، از کمپرس سرد برای کاهش ورم کمک بگیرید. سرما به مقدار بسیار زیادی التهابات ناشی از این جراحی را کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید که اگر به درمان این تورم رسیدگی نکنید ممکن است که تا شش ماه نیز ادامه یابد.

  • برای کاهش این ورم از انجام حرکات سنگین خودداری کنید تا فشار بیش از اندازه به ناحیه تناسلی وارد نشود.
  • در روز‌های ابتدایی بعد عمل، پیاده روی انجام ندهید اما بعد از گذشت دو هفته می‌توانید حدود نیم ساعت پیاده روی ملایم برای کاهش التهابات داشته باشید و البته در کنار آن، آب فراوان بنوشید.
  • برقراری رابطه جنسی بر میزان التهاب و ورم می‌افزاید، بنابراین تا زمان گفته شده توسط جراح از انجام این فعالیت خودداری کنید.
  • به نحوه خوابیدن خود بعد از این جراحی توجه کنید زیرا برخی از مدل‌های خوابیدن موجب افزایش فشار بر واژن می‌شود و ممکن است که ورم را افزایش دهد.

به یاد داشته باشید که هیچگاه خودتان دارو مصرف نکنید و حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *