امروزه همه افراد تا حدودی با زگیل تناسلی آشنایی دارند و می‌دانند که چه عوارض و چالش‌هایی در پس ابتلا به آن به وجود می‌آید اما یکی از بدترین انواع آن، زگیل تناسلی داخل واژن است که بسیاری از خانم‌ها را آزار داده و دیرتر از سایر مدل‌ها بهبود می‌یابد. همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع زگیل در دورن واژن بروز می‌کند و در این زمان با بروز علائم بانوان نمی‌دانند که چه کارهایی باید انجام دهند تا بهبود سریع‌تر انجام شود.

زگیل تناسلی در داخل واژن زنان

شایع‌ترین انواع زگیل تناسلی در اطراف دهانه واژن و ناحیه شرمگاهی است و در آقایان نیز سطح رویی آلت تناسلی را درگیر می‌کند. زگیل در ناحیه بیرونی واژن بسیار زودتر از درون واژن بهبود می‌یابد. جالب است بدانید، هنگامی که یک خانم مبتلا به دکتر زنان مراجعه می‌کند، در صورت نیاز با استفاده از یک اسپوکلوم داخل واژن را از درگیری با این بیماری حفظ می‌کنند.

برای درمان زگیل تناسلی داخل واژن معمولاً از روش کرایوتراپی استفاده می‌کنند که البته این مورد هم به نظر پزشک شما بستگی دارد. گاهی دکتر زنان روش‌های سوزاندن و لیزر را برای درمان این نوع زگیل‌ها در این ناحیه مناسب نمی‌داند. دکتر مائده احمدی دستجردی دارای صد‌ها نمونه کار درمان زگیل تناسلی داخل واژن است و شما می‌توانید این موارد را در صفحات مربوطه مشاهده نمایید و سپس از ایشان برای درمان خود نوبت دریافت کنید.

نمونه کارهای درمان زگیل تناسلی

این نکته بسیار مهم است که زگیل جدی گرفته شود و اگر اینطور نباشد و عفونت وسعت پیدا کند، خطر سرطان دهانه رحم برای خانم‌ها بسیار افزایش می‌یابد. از نظر تعداد، چهل نوع زگیل وجود دارد که دو مدل hpv 6 و 36 بسیار شایع هستند و زگیل‌های درونی نیز معمولاً از همین گزینه‌ها هستند. اگر بانوان به صورت دوره‌ای تست پاپ اسمیر خود را انجام دهند، ممکن است زمانی که زگیل‌ها هنوز به درون واژن شیوع پیدا نکرده است متوجه بیماری خود شوند و بتوانند از این اتفاق جلوگیری کنند. درون واژن با بروز این بیماری و شیوع این ویروس در مدت زمان کوتاهی تغییر حالت داده و به بیماری بدخیم سرطان مبتلا خواهد شد.

علائم زگیل تناسلی داخل واژن

این علائم تا حدودی خاص هستند اما برخی از افراد متوجه آن نمی‌شوند و تصور دارند که به عفونت زنان مواجه شدند. در ادامه به برخی از آ‌نها اشاره خواهیم داشت:

• سوزش و خارش درون واژن
  • خروج ترشحات کم از دهانه واژن
  • وجود برجستگی به صورت تکی یا عمده در داخل واژن
  • وجود زائده‌های ویروسی از این نوع در داخل دهانه رحم

زگیل تناسلی داخل واژن دردناک است؟

زگیل‌های تناسلی معمولا دردناک نیستند اما اگر داخل واژن بروز کنند معمولاً با کمی درد و سوزش همراه هستند. البته حساسیت زگیل‌های درون واژن بسیار بیشتر از سایر مدل‌های آن است.

آیا واکسن گارداسیل برای زگیل تناسلی داخل واژن تاثیر دارد؟

این واکسن برای درمان این نوع زگیل‌ها استفاده نمی‌شود بلکه برای پیشگیری از ابتلا به آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع واکسن در چندین دوز تزریق می‌شود و هزینه چندان بالایی در برابر عملکرد خود ندارد. افرادی که گارداسیل تزریق کردند، کمتر با زگیل از نوع درون واژن مواجه می‌شوند و برخی که برند‌های معتبر آن را استفاده می‌کنند اصلاً به این بیماری دچار نمی‌شوند.

درمان زگیل داخل واژن

این مدل از بیماری ویروس اچ پی وی بسیار خطرناک است و در مدت زمان کوتاهی ممکن است باعث بروز بیماری بدخیم سرطان و مشکلات این چنینی شود، بنابراین شما در زمان تشخیص، نباید زمان را از دست بدهید بلکه باید توسط متخصص زنان معاینات لازم انجام شود و مناسب‌ترین درمان پیش گرفته شود.

کرایوتراپی زگیل داخل واژن

این روش همان سرما درمانی است که برای انجماد زگیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این زائده‌های ویروسی در داخل واژن گاهی از این روش درمانی بهره می‌برند تا ترشحات آن به نواحی دیگر منتقل نشود و سایر بخش‌های بدن مانند کشاله‌های ران یا دهانه واژن و سایر موارد درگیر نشوند.

[تعداد امتیازها 5 عدد و میانگین امتیازها 4.2]